ראש המוסד יוסי כהן, שביקר בתחילת החודש בקטאר על מנת לשכנע אותה להמשיך להעביר את הכספים לחמאס, ביקש להיפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס לשעבר, חאלד משעל, ועם מנהיגים אחרים של חמאס בקטאר, כך מדווח בעיתון האינדיפנדנט בערבית. הפגישה לא יצאה לפועל. כהן נפגש עם אזרח ישראל המתגורר בדוחא, שזהותו לא נמסרה לעיתון. 

על פי הדיווח, בחמאס אמרו כי הם לא מכירים את הנושא, ואילו בממשלת קטאר אמרו כי הם לא מגיבים על מה שדווח בתקשורת על הביקור של כהן ומפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי.

חאלד משעל (צילום: רויטרס)
חאלד משעל (צילום: רויטרס)

ביום שבת חשף יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, את דבר נסיעתם של כהן והלוי, שעד כה הייתה אסורה לפרסום בדרישת הצנזורה. בתגובה האשים ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ברדיו צפון 104.5FM, כי "ליברמן מוכן לסכן את ביטחון ישראל בשביל להפיל את שלטון הליכוד".

כזכור לפני שבועיים אמר ראש ממשלת קטאר לשעבר, השייח' חאמד בן ג'אסים, כי הוא מעריך שייחתם הסכם אי תוקפנות בין ישראל למדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ בנוסף למצרים, ירדן, ואולי גם מרוקו.

בסדרת ציוצים שפרסם בעמוד הטוויטר שלו, הזכיר בן גא'סים כי כבר ב-14 בחודש דצמבר, העריך ש"עסקת המאה" של הנשיא דונלד טראמפ תוכרז בתחילת השנה, וכך היה. "כיום, לאחר שהוכרז על עסקת המאה, עלי קודם כל להדגיש, שאני לא נגד שלום צודק, ואני לא נגד חתימה על אי תוקפנות לאחר הגעה לתוצאות ברורות בתהליך השלום".

הבכיר הקטארי הוסיף כי "ישנן מדינות ערביות שהבטיחו לצד האמריקני שינקטו עמדה חיובית לצד העסקה, אך הן לא עשו זאת בשל התקשורת". בן ג'אסים הוסיף עוד כי "מדינות אלה מעוניינות להתקרב לארצות הברית, אף על פי שהן ידעו שהעסקה תידחה על ידי הרוב בליגה הערבית, וכך הן מעבירות את נטל ההוכחה על המדינות המתנגדות, למרות שהן יודעות שמדיניות זו היא לטווח קצר, ולא תעבוד על וושינגטון".

בנוסף הדגיש כי ארה"ב וישראל זקוקות לעסקה למטרת קידום בחירות של טראמפ ונתניהו. "הצד הערבי עוקב אחר מדיניות המבוססת על טקטיקות לטווח הקצר, ואילו הצד הישראלי מציב את מדיניותו על יסודות אסטרטגיים ארוכי טווח", הוסיף הבכיר הקטארי ותקף את מדיניות מדינות ערב: "במקום להיות רק כלים שאחרים משתמשים בהם כדי להשיג את יעדיהם, יש לבנות אסטרטגיה וטקטיקה לטווח ארוך. שכן, עסקת המאה שבאה לסיים את הסכסוך הישראלי-פלסטיני מתעלמת מהחלטות בינלאומיות ליישוב הסכסוך הזה".