מותו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, זכה היום (שלישי) להתייחסות גם מצד ראשי מפלגות במערכת הפוליטית הישראלית. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר "בשם מדינת ישראל", כי "אני מבקש להביע צער עמוק על לכתו. הנשיא מובארק, ידיד אישי שלי, היה מנהיג שהוביל את עמו לשלום ולביטחון, לשלום עם ישראל. התרשמתי מהמחויבות שלו, ואנחנו נמשיך ללכת בדרך המשותפת הזו".

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ, מסר כי "הנשיא מובארק, שעלה לשלטון אחרי רצח סאדאת, זכור כמנהיג אמיץ שתמך בחיזוק הסכם השלום בין ישראל למצרים. הוא תרם רבות לקידום ההסכמים עם הפלסטינים וחיזק את תהליך הנורמליזציה עם מדינות ערב המתונות". 

לדברי פרץ, "הסכם השלום עם מצרים ידע עליות ומורדות, ועלייתו של מובארכ אחרי סאדאת שימרה אותו, גם אם היו מי שהגדירו אותו כ'שלום קר'. אך השלום הקר הזה עדיף ממלחמה, וזאת הבינו גם מבקריו וגם מחליפיו של מובארק".

אבל בעולם הערבי

גם בעולם הערבי ספדו למנהיג המצרי, כאשר צבא מצרים שחרר הודעה רשמית, בה נכתב כי מובארק היה "אחד מבניה של מצרים ומנהיג לוחמים". 

בנו של מובארק, עלאא מובארק, פרסם סרטון שבו הוא מצדיע לתמונת אביו, וכתב: "אנחנו שייכים לאללה ואליו נחזור. הבוקר אבי, הנשיא מובארק, עבר לחסדי אלוהים. הו אלוהים, סלח לו ורחם עליו". 


יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מסר: "תנחומינו הרבים לנשיא א-סיסי על מותו של הנשיא לשעבר מוחמד חוסני מובארק, שהלך לעולמו לאחר שירות מולדתו בצבא ובנושאי צדק וזכויות בעולם, שבראשם אלו של העם הפלסטיני".