גורמים בסביבת ראש הממשלה הגיבו היום (ראשון) אחר הצהריים להתבטאותו של השגריר הישראלי דני דנון, בהם תקף את המועמד הדמוקרטי הסנאטור ברני סנדרס, וטענו כי "דבריו לא תואמו עם ראש הממשלה". 

דנון התייחס במהלך נאומו בוועידת איפא"ק לדבריו של סנדרס, לפיהם נתניהו "גזען", ואמר: "אנחנו לא רוצים את סנדרס כאן באיפא"ק, ולא בישראל. מי שקורא לראש ממשלת ישראל 'גזען' הוא שקרן או בור, או שילוב מסוכן של השניים". בהמשך דבריו ציין כי "הממשל האמריקאי צפוי לפעול נגד אלו שישתפו פעולה עם ׳הרשימה השחורה', שפרסמה לאחרונה המועצה לזכויות אדם של האו"ם. לדבריו, זו הוכחה נוספת לאיתנות הקשר בין ארה״ב לישראל ולברית בין העמים.

יעל פתיר, מנהלת ג'יי סטריט מסרה בתגובה כי "דני דנון מחזיק בתואר שגריר ישראל, אך מתפקד הלכה למעשה כשגריר הליכוד. שגריר שמתבטא בגסות שכזו ביחס למי שיכול להיות בעוד מספר חודשים נשיא ארצות הברית, מועל בתפקידו ופוגע במדינה אותה הוא מייצג. בשעה שרק לפני יומיים פורסם סקר לפיו 65% מיהודי ארצות הברית מעדיפים את סנדרס כנשיא על פני טראמפ, דנון פגע בדבריו לא רק במעמדה של ישראל בקרב בוחרי ומנהיגי המפלגה הדמוקרטית, אלא גם באמון של רוב יהודי ארצות הברית".