ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הערב (שבת) הצהרה מיוחדת בפתח תקווה. את ההצהרה ערך באופן דיגיטלי ובנוכחות תומכים ספורים, זאת על פי הנחיות משרד הבריאות למניעת התכנסויות מרובות אנשים בצל בהלת התפשטות נגיף הקורונה. 

בפתח דבריו אמר נתניהו כי נסיונה של מפלגת כחול לבן לחקיקת החוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב את הממשלה הנו נסיון ל"גניבת דעת הציבור על ידי שקרים וחקיקה אנטי דמוקרטית". 

"הנושא הפוליטי בגללו התכנסנו כאן הערב הוא גניבת דעת הציבור. הציבור נתן להנהגתי לפני ימים אחדים ניצחון מזהיר. קיבלנו יותר קולות ממה שקיבלה מפלגת הליכוד בתולדות המדינה בעוד כחול לבן נשארה במקום. הפער בין הגושים היום הוא 12 מנדטים. זהו ניצחון מזהיר לגוש הימין ולהליכוד. גנץ וליברמן מנסים לגנוב את דעת הציבור", אמר נתניהו. 

"היריבים שלי אומרים- נתניהו לא היה עושה הכל כדי לנצח? התשובה היא לא. אני רוצה לספר לכם כי ייתכן שהיינו מנצחים באופן יותר מוחץ, כי איתמר בן גביר מסר לי ערב הבחירות באמצעות שליח כי הוא מוכן לצאת מהמירוץ ולתמוך בליכוד, מה שהיה מעניק לנו עשרות אלפי קולות נוספים ולהכריע את הכף", ציין רה"מ והוסיף, "היה לו תנאי אחד- אישור תפילות יהודים בהר הבית. מה שנשמע לכם אולי הגיוני, אבל היה מבעיר את המזרח התיכון. יש גבול, יש דברים שאני לא מוכן לעשות כדי לנצח בבחירות. אשמור על מדינת ישראל". 

בהמשך דבריו תקף נתניהו בחריפות את יו"ר כחול לבן ואמר כי "כנראה ליריבים שלנו אין גבולות. לפני הבחירות גנץ אמר שאם למפלגה אחת יש מנדט אחד יותר, היא זו שתרכיב את הממשלה. הליכוד קיבל 3 מנדטים יותר. הוא זרק את ההבטחה שלו לפח. אין גבול לציניות שלהם". 

חה"כ יאיר לפיד מטעם כחול לבן, הגיב לביקורת שהוטחה במפלגתו מצד ראש הממשלה וצייץ בתגובה עוקצנית בחשבון הטוויטר שלו: "לא, זה השיא, ביבי נותן הרצאות על החשיבות של אמירת האמת".

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב לדברי נתניהו ואמר: "לשיטת נתניהו, תפילת יהודים בהר הבית היא צעד אנטי נגד המדיניות הגזענית כלפי יהודים במקום הכי חשוב לנו. אם פתיחת הר הבית בשבת  "מבעירה את המזרח התיכון", או מניעת פרוטקשן לחמאס " מבעירה את המזרח התיכון או פינוי חאן אל אחמר "מבעיר את המזרח התיכון", ואפילו אמירה נגד מדינה פלסטינית "מבעירה את המזרח התיכון" הרי שזו הסיבה שחייבים את מפלגת עוצמה יהודית. כפי שאמרנו במהלך כל השנה, בלי עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית".

גנץ: "רוב העם אינו רוצה את המשך שלטון נתניהו ואת זה הוא יקבל"

במקביל, יו"ר כחול לבן, בני בנץ, נשא הערב (מוצ"ש) הצהרה בכנס בכפר המכביה ברמת גן והתייחס לתוצאות הבחירות, כשאמר כי "תם עידן שלטונו של נתניהו. על בסיס החלטת הציבור צריך להקים ממשלה יציבה וחזקה שתרפא את ישראל מהשנאה והפילוג ותאפשר למדינה להתקדם. אעשה כל מאמץ כדי שלא יהיו בחירות רביעיות".

"לפי תוצאות הבחירות" המשיך גנץ "62 חברי כנסת מתוך 120 לא רצו בכך. בשלושה סבבי בחירות הראה העם לנתניהו את הדלת. רוב העם אינו רוצה את המשך שלטון נתניהו ואת זה העם יקבל. אנחנו נמצאים חמישה ימים בלבד אחרי מערכת הבחירות הקשה והרוויה ביותר בתולדות עמנו והחברה הישראלית. מערכת בחירות שריסקה את כל הנורמות המקובלות בין אזרח למהיגיו. הצלחנו להתגבר על כל אלו ולשמור על רוב שרוצה בשינוי".

בהמשך פנה גנץ ישירות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "מדינת ישראל תפרח ותצלח גם אחריך. לא אאפשר לך לשסות איש באחיו, ולהוביל למלחמת אחים בישראל המודרנית, בעבור כרטיס יציאה מהמשפט שלך".