סיעת כחול לבן, באמצעות יו״ר הסיעה ח״כ אבי ניסנקורן, הודיעה (שלישי) היום כי היא פועלת להקים ועדה פרלמנטרית שתעסוק בהתמודדות עם משבר הקורונה מיד עם כינוס המליאה ביום שני הקרוב. 

״ישראל במשבר בריאותי ולא יכולה להרשות לעצמה להתנהל ללא פיקוח פרלמנטרי. משבר הקורונה שהולך ומחמיר מחייב את כל חברי הכנסת לשים כל שיקול פוליטי בצד, ולפעול למען בריאות אזרחי ישראל ושמירה על כלכלת המדינה. אני קורא לכל ראשי הסיעות לתמוך במהלך״, אמר ניסנקורן.

אבי ניסנקורן (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אבי ניסנקורן (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

כזכור, לאחר הערכת מצב שקיים מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ׳ עם גורמי המקצוע של הכנסת בשבוע שעבר, הוחלט בין היתר, כי טקס השבעת חברי הכנסת אשר צפוי להיערך בתאריך ה-16 במרץ ייערך ללא נוכחות של קהל, ועל כן למעט בני ובנות זוגם של המוגדרים כסמלי השלטון, בוטלו הזמנותיהם של סגל א׳, הסגל הדיפלומטי, חברי כנסת לשעבר והקהל הרחב. עוד הוחלט, כי תצומצם, למינימום הנדרש, כניסתם של יועצים פרלמנטריים ויועצי שרים ביום זה למשכן וכי תעשה פניה לחברי הכנסת לבחון בשנית את השתתפותו של בן המשפחה היחיד שאושרה השתתפותו. 

בנוסף החליט הצוות החלטות הנוגעות להתנהלותה השוטפת של הכנסת, כשבין היתר הוחלט כי יבוטלו כל הסיורים והביקורים של גורמים חיצוניים בכנסת ובכלל זה : בתי ספר, תיירים, קבוצות מאורגנות וכ'ו.

בנוסף הוחלט, כי כל מבקר שאינו קבוע יידרש לחתום על הצהרת כניסה למשכן, אשר תאושר על ידי קצין הכנסת. בהצהרה זו יתחייב המבקר שלא ביקר בשבועיים האחרונים בחוץ לארץ. הצוות החליט כי לא יותרו התכנסויות, אירועים ומפגשי שדולות ויחד עם זאת בוטל אירוע הרמת הכוסית לעובדי הכנסת לרגל חג הפסח.