מפלגת כחול לבן הגישה הבוקר (שישי) בקשה ליו"ר הכנסת המכהן, חה"כ יולי אדלשטיין, בבקשה לקיים ביום שני הקרוב הצבעה על בחירת יו"ר חדש, באותו היום בו צפויה לחול השבעת הכנסת. גורמים במפלגה טוענים כי המהלך הנוכחי לא סותר את המגעים שהחלו עם מפלגת הליכוד להקמת ממשלת חירום, לאור חילופי הדברים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר כחול לבן, בני גנץ. 

בכחול לבן מעריכים כי ישיגו תמיכה של 61 חברי כנסת שימליצו בראשון לנשיא המדינה על יו"ר הרשימה בני גנץ כמועמד להרכבת הרשימה. הם מנהלים מגעים בכל העת עם הרשימה המשותפת וגורמים במפלגה אומרים כי צפויה תמיכה של כל 15 החברים ברשימה המשותפת, כולל בל"ד. עוד אומרים בכחול לבן כי מובטחת תמיכתם של ח"כים הנדל והאוזר - גם בהמלצה לנשיא וגם בהצבעה על מינוי יו"ר כנסת חדש.

בכחול לבן מצפים מאדלשטיין להשיב עוד בראשון הקרוב על הפנייה לקיים את ההצבעה. עדיין לא ברור כיצד תתנהל במידה ותאושר, שכן בכנסת הוחלט אתמול לקיים את ההשבעה ביום שני הקרוב בשלושה סבבים שונים, כדי להימנע מהכנסת כל 120 חברי הכנסת בעת ובעונה אחת לאולם. יו"ר הכנסת והנהלת הכנסת יצטרכו להחליט עד יום שני איך מצביעים בעידן הקורונה. ברשימה מדגישים עוד כי היוזמה להחלפת יו"ר הכנסת מתנהלת במקביל ליוזמה להקמת ממשלת חירום לאומית ואמרו: "אם תהיה התקדמות ממשית בנושא ממשלת החירום, אפשר יהיה למשוך את הבקשה להצבעה על החלפת יו"ר הכנסת. בינתיים, מאז אמש לא היתה התקדמות במגעים ובכחול לבן אומרים כי הם מצפים לפנייה מצוותי המו"מ של הליכוד לבוא ולהיפגש עם נציגיהם. "עד לרגע זה לא שמענו דבר", אמרו.

מהליכוד נמסר בתגובה: "הודעת כחול לבן היא חרפה ומתפרסמת בעיצומו של דיון חירום שמנהל ראש הממשלה נתניהו בנושא הקורונה בהשתתפות ראש המל״ל, שרי התיירות, הבריאות, הכלכלה, ראש אגף תקציבים, מנכל משרד האוצר, מנכל משרד הבריאות, המזכיר הצבאי, מנכ״ל משרד ראש הממשלה, ראש המועצה לכלכלה ונוספים. מדינת ישראל נמצאת במצב חירום לאומי, הגדול ביותר מאז הקמתה".

עוד נמסר בהודעתם כי "פחות מ 24 שעות מאז שראש הממשלה נתניהו קרא להקים ממשלת חירום לאומית להתמודד עם משבר הקורונה ובכחול לבן עדיין לא מבינים את המשמעות של המשבר, וממשיכים לעסוק בפוליטיקה קטנה. ציון אפס במנהיגות ושיקול דעת. ראש הממשלה קורא מתוך הדיון לבני גנץ להתעשת ולהצטרף מיד לממשלת חירום לאומית".

כזכור, אמש שוחח יושב ראש מפלגת כחול לבן בני גנץ, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והציע לו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המו"מ בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה. נתניהו טרם השיב לגנץ נכון לשעה זו. מוקדם יותר הזמין ראש הממשלה נתניהו את גנץ לפגישה אשר מטרתה להקים במהרה ממשלת חירום לאומית, להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה בישראל. כאמור, טרם ברור האם השניים אכן יפגשו עוד הלילה.

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עודכן על ידי נתניהו לגבי הפגישה המיועדת עם גנץ, והביע את תמיכתו במהלך. "שוחחתי זה עתה עם ראש הממשלה ואמרתי כי אני מברך על כל יוזמה שתוביל להקמת ממשלה בהקדם האפשרי" כתב הנשיא בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי "עלינו לעשות הכל כדי להתמקד במשימות העומדות לפנינו. בית הנשיא יעמוד גם הוא לרשות הצדדים כמקום מפגש ושיח ואני נכון לסייע בכל שיידרש על מנת להביא להסכמות מהר ככל הניתן למען אזרחי ישראל".