יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף  היום (שלישי) את ראש הממשלה נתניהו בנוגע למדיניות ואופן הטיפול בנגיף הקורונה והתפשטותו בישראל. "איש אחד ושמו בנימין נתניהו מוביל אותנו להתרסקות רבתית, שכבר נמצאת בפתח. כולנו חייבים להפנים שמסע יחסי הציבור של נתניהו לא ימגר את הקורונה ולא יפתור את המשבר הכלכלי", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו.

עוד הוסיף ותקף את ראש הממשלה ואמר כי "העובדה שבישראל מתבצעות רק 20% מהבדיקות הנחוצות לגילוי הנגיף - זה מחדל. זה שעדיין לצוותים הרפואיים חסר ציוד מיגון ובכל יום אנו מתבשרים על חבר צוות רפואי נוסף שנדבק בנגיף - זה מחדל. זה שמשבר הקורונה תופס אותנו במצב של גרעון של כ- 50 מיליארד ש"ח - זה מחדל. זה ששירות התעסוקה קורס ולא מסוגל להתמודד עם הפניות הרבות, וברקע התחזית של הביטוח הלאומי שבעוד חודשיים יתווספו עוד 200,000 מובטלים - זה מחדל. מי ידאג לזה?". 

בהמשך התראיין ליברמן ב-103FM והתייחס לפלונטר הפוליטי בצל בהלת המגיפה, ואמר כי "לא יכול להיות שהכנסת לא מסוגלת לתפקד. לא נותנים לה להיכנס. הכל תירוצים. אפשר להצביע בטלפון, אפשר בווידיאו, נתניהו לא נותן להצביע. מה שמחייב האינטרס הלאומי זה להקים ממשלה ביחד, שתי המפלגות הגדולות. לא צריך 24 שרים, יש הרבה מה לעשות. יש מסע הסברה". 

"כשאני שומע את ההנחיות של משרד הבריאות, שהוא מטיל סגר בפועל על המדינה ללא הודעה וללא פיקוח פלרמנטרי, אני לא יודע אם זה נועד לשמור על בריאות הציבור או על מה שקורה בכנסת", הוסיף ליברמן. 

"זו הפעם הראשונה שהפעילו תקנות לשעת חירום כדי להפעיל אמצעים דיגיטליים. גם אחרי אירועי טרור משתמשים בוועדות הכנסת. אני לא סומך על השיקול שלו. הוא לא מכנס ועדת החוץ והביטחון. אין שום דבר, אין קו אדום שלא חצו אנשי נתניהו במערכה הזאת גם במערכה לפניה". 

כזכור, דבריו של ליברמן מגיעים לאור החלטת הממשלה בלילה שבין שני לשלישי את התקנות לשעת חירום, שיאפשרו בין היתר שימוש באמצעים דיגיטליים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה פה אחד בישיבת ממשלה טלפונית, בהשתתפות הייעוץ המשפטי. זאת, בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש על כוונתו לאשר זאת במהלך הלילה.

כאמור, מוקדם יותר הערב קיים ראש הממשלה מסיבת עיתונאים נוספת, בה הודיע על הגבלות חדשות בנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה. לצדו של נתניהו, נשא דברים גם שר האוצר משה כחלון. נתניהו דיבר על מתכונות העבודה במשק, וכן על האמצעים הדיגיטליים שיסייעו במאבק בהתפשטות הקורונה. 

"הממשלה תאשר הלילה תקנות חירום שיחילו שימוש באמצעים דיגיטליים למלחמה בקורונה. זה יעזור לנו לאתר את מיקום החולים ולעצור את התפשטות החולים. דנו אתמול בממשלה במשך 6 שעות. כל השרים ואני ביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על האמצעי הזה כדי שלא יעשה בו שימוש לרעה. הייעוץ המשפטי נענה לנו והערב נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן מוגבל של 30 יום" הודיע נתניהו.

"ישראל היא דמוקרטיה ונצטרך לשמור על האיזון בין צרכי הפרט למדינה ונעשה זאת. נודיע על שלושה צעדים נוספים בתחום הכלכלה שיהיו תקפים עד לפסח. הראשון, אני אומר מראש, איננו נועלים את האנשים בבתים. לא אכריז על הסגר כללי. מקווה מאד שלא נגיע לזה. נכריז על סגר מקומי כדי לשמור על בריאות הציבור", המשיך.