איש הטלוויזיה והעיתונאי אברי גלעד פרסם הערב (חמישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בעקבות ההחלטה של יו״ר הכנסת החדש, בני גנץ, להיכנס לממשלת אחדות לאומית בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובכך למעשה להפר את הבטחתו ערב הבחירות שלא ישב בממשלה תחת רה״מ המואשם בפלילים.

״תודה״ כתב גלעד ״תודה בני גנץ. תודה שהראית לעם מהי מנהיגות. מנהיג אמיתי הוא גמיש. לא נידף. נתת פייט, וברגע האמת הבנת שהקרב מיותר כעת. החיים קודמים״.

״אתה מוכן לשלם מחיר כבד של המילים הכי מכוערות שיודע השמאל להנפיק שמופנות אליך ועוד יופנו״ המשיך גלעד והוסיף: ״ייכתבו עליך מילים מושחזות וכואבות, ממיטב המנסחים, ותשלם בברוגז לעולם עם יאיר ובוגי, אבל אתה ככל הנראה יודע להפריד עיקר מטפל. מבחינתי עמדת במבחן חשוב, אתה איש שאני יכול לסמוך עליו. זה מרגיע. יש לך שנה וחצי של חפיפה עם המאסטר. נצל אותן היטב. תודה״.

כזכור, לאחר הצבעה סוערת שנמשכה במהלך היום במשכן הכנסת, נבחר גנץ ליו״ר הכנסת ברוב של 74 קולות, כאשר גוש הימין הצביע בעדו. החלטתו של גנץ להצטרף לממשלת נתניהו כאמור, גרמה לפירוק כחול לבן, כשיאיר לפיד, יו״ר יש עתיד, ומשה יעלון, יו״ר תל״ם, הגישו לכנסת בקשת פיצול בעקבות המהלך.