העימות בין אנשי חוסן לישראל לבין חבריהם לשעבר בכחול לבן - חברי סיעות יש עתיד ותל"ם, לא עוצר גם שלושה ימים לאחר שבני גנץ החליט להצטרף לממשלתה בראשות בנימין נתניהו. במשך כל סוף השבוע תקפו אנשי יש עתיד את אנשיו של גנץ, שנאלצו להסביר מדוע עשו את סיבוב הפרסה והצטרפו לממשלת נתניהו.

אתמול כתב איש יש עתיד, חה"כ רם בן ברק, מכתב לחבריו בחוסן לישראל, שהגיע לידי מעריב, בו קרא להם לשנות את דעתם ולא להצטרף לממשלה של נתניהו, אותה כינה "ממשלת השחיתות". 

"אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית מאוד קשה", כתב בן ברק. "מגפה הקורונה גורמת לנזק בריאותי וכלכללי שלא ראינו כמותו עשרות שנים. אבל במקביל לתקופה קשה זאת, אנחנו נמצאים בתקופה קשה שבעתיים בכל הנוגע לשמירה על הנורמות והערכים שנמצאים ביסוד הקמתה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית, דמוקרטית ושוויונית". 

רם בן ברק  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רם בן ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בן ברק המשיך וכתב: "אני יודע שכל אחד ואחת מכם מרגיש בחילה עזה להיכנס לממשלת נתניהו- סמוטריץ'-אוחנה-רגב, גם בשעה קשה זאת. אני מעריך שהדרך שלכם להתמודד עם החבילה היא לספר לעצמכם סיפור של 'אין ברירה', 'המצב קשה', 'לא עשינו את כל זה רק בשביל לשבת באופוזיציה', ועוד שלל תירוצים וטיעונים שמשמנים את המצפון בכדי לבלוע את הגלולה המרה". 

"אתם טועים. שום סיפור לא מצדיק את המהלך שאתם עושים. לא מדובר בממשלת אחדות, אלא בממשלה גזענית וקיצונית בה אתם עתידים להיות חברים. לא מדובר בממשלת חירום - מדובר בכניעה מהירה למי שההיסטוריה שלו מוכיחה שהוא לא מתכוון לרגע לתת לכם ולו במעט להשפיע על סדר היום הציבורי". 

"האמת היא שגם אתם לא ידעתם שמאחורי גבכם נרקמת עסקה שבושלה ע"י יועצים אינטרסנטיים, שאצה להם הדרך להתחבר לעטיני השלטון. שני גנרלים שהעדיפו כניעה על פני קרב ממושך שבסופו היינו מקבלים ממשלת אחדות בראשות בני גנץ ונשארים בצד הערכי של המפה הפוליטית, ובמקום זה העדיפו להרים דגל לבן וללא קרב להצטרף לממשלת ההסתה והגזענות". 

"אני מזכיר לכם שמנעמי השלטון והתארים הם זמניים. בסופו של יום, גם אתם יודעים ששום דבר טוב לא יצא מהמהלך הזה, למעט זה ששמכם הטוב יוכתם לעד. עוד לא מאוחר. אפשר להצביע ברגליים ולהגיד לא לא להצטרפות לממשלת השחיתות".