גורם בחמאס אמר היום (שבת) בשיחה עם העיתון "אל-קודס" כי "טרם נתקבלה תשובה רצינית מישראל בנושא נכונותה לנהל משא ומתן על עסקת חילופי שבויים". הוא הדגיש כי "ישראל לא השיבה למתווך המצרי, או לכל גורם אחר, על ההצעה". לדבריו, הארגון רציני מאוד לגבי העסקה וניתן לנצל המשבר הקיים (משבר הקורונה) כדי להגיע לעסקה״.

עוד ציין הגורם כי לגדודי אל קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, ישנם קלפים אשר יכולים "להפתיע את הכיבוש", וטען עוד כי "הכדור נמצא במגרש של ישראל, וחמאס מברך על כל תיווך בדרך להשלמתו". הוא הדגיש כי למצרים יש תפקיד היסטורי במקרים מהסוג הזה, כגוף המתווך בין הצדדים בסבבי הסלמה וכן לנוכח התפקיד שמילאה בעסקת שליט.

כזכור, בעקבות חשיפת מעריב, דווח במהלך הימים האחרונים בכלי תקשורת ערבים כי חמאס מקיים דיונים פנימיים בנוגע לכניסה למשא ומתן עקיף עם ישראל בסוגיית השבויים והנעדרים, בעקבות הצעתו של מנהיג הארגון בעזה, יחיא סינוואר, ותגובת משרד ראש הממשלה. בנוסף, דיווח העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" כי המודיעין המצרי קיבל לידיו עותק מהיוזמה של סינוואר, בסוגיית השבויים. לפי הדיווח, המצרים החלו כבר במגעים ובצעדים מעשיים לקידום עסקה לחילופי אסירים בין ישראל לחמאס.

על פי הדיווחים מהימים האחרונים, מצרים כבר מנהלת מגעים טלפוניים עם ישראל ועם חמאס, והיא העלתה הצעה הדומה להצעת חמאס המדברת על עסקה מקדימה לפני חילופי השבויים. מדובר בעסקה הדומה למתווה טרום עסקת שליט, כאשר 25 אסירות פלסטיניות שוחררו בתמורה לסרטון ששליט הופיע בו כדי לתת אינדיקציה למצבו הרפואי. כעת מדובר בהיענות לפניית חמאס בשחרור אסירים זקנים, נשים וילדים מהכלא הישראלי בתמורה למידע על החיילים הישראלים ברצועת עזה. בישראל מדגישים, כי מדובר בצעדים הומניטריים שלא קשורים לעסקה.