התקדמות להשבת הבנים? לפני מספר ימים הגיעה מעזה לקהיר קבוצה של בכירים חמאס, אשר נפגשו עם אנשי המודיעין המצרי, וניסו לקדם את המגעים לעסקת חילופי אסירים עם ישראל - כך דווח ב״חדשות 12״. בין הבכירים שנכחו בפגישה היה גם מוסא דודין, מחזיק תיק האסירים בחמאס, ובכיר נוסף מהזרוע הצבאית של חמאס שהצטרף וזהותו נותרה בערפל.

לפי פרסומים שונים, הסיבה שבגינה המגעים שחודשו לאחרונה בין הצדדים לא הניבו פרי, הייתה ההתעקשות של ארגון חמאס על שחרור אסירים שכבר שוחררו במהלך עסקת שליט בשנת 2011, אך נעצרו בשנית והוחזרו לריצוי עונש בבתי הכלא בישראל. משוחררי עסקת שליט אכן אישרו את קבלת המסר מיחיא סינוואר, ראש הזרוע הצבאית, ולפיו אם תתבצע עסקת חילופי שבויים עם ישראל, הם יהיו ״חלק בלתי נפרד ממנה״.

בשבוע שעבר דווח כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מוכן להעביר מידע בתמורה לשחרור המבוגרים, הנשים והילדים. "נוכל להתקדם בסוגיית החיילים הישראלים הנמצאים בשבי חמאס, שכן בתמורה לשחרור כל האסירים המבוגרים, החולים, הנשים והילדים כחלק מיוזמה הומניטרית בצל הקורונה - אנחנו נתן תמורה חלקית", אמר סינוואר בראיון לערוץ "אל-אקצא" מבלי לפרט.