בהפגנת הדגלים השחורים סיפר האלוף במיל' עמירם לוין איך הציל את חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שירותם המשותף בסיירת מטכ"ל. לאחר שסיים צעקו המפגינים קריאות "בוגד" על נתניהו ו"חבל שהצלתם את ביבי". בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, התייחס לוין לאירוע, כמו גם לביקורת שיש לו על נתניהו.

"קודם כל, הסיפור שאני סיפרתי הוא מדויק", אמר האלוף במיל'. "זה היה בכלל לא מתלהם, אין בו לא 'אש תופת' לא 'היינו מוכנים למות בשביל המדינה' והדבר השני הוא מדויק לחלוטין. אני כמובן מגנה והגבתי מיד במקום על זה שאין שום סיבה לא להסית ולא לקרוא בוז, וטוב שהצלנו את ביבי, ובזכות ואין על זה בכלל ויכוח. הנקודה המרכזית היא לא זאת. אני באתי בטוב, המסר שלי היה שביבי בצעירותו או בנעוריו, אגב כמו אחיו יוני ז"ל ואחיו הצעיר עידו יבדל לחיים ארוכים, וכמו רבים מאיתנו, עשו את המוטל עליהם לטובת מדינת ישראל. היום זקנתו או בגרותו מביישת את נעוריו. אני לא בא לא מהצד של גנץ ולא מהצד של שמאל, אלא באתי ואמרתי ביבי מיצה את עצמו, העובדה שהוא נלחם בכלים לא כשרים כדי להימלט מפסקי הדין לא רק פוגעת במדינה, היא גם פוגעת בו אישית".

ינון: איזה כלים לא כשרים? הוא שירת בעבר והיום הוא לא רוצה בטובת המדינה? בוגד?
"יש תחושה מאוד כבדה, אני לא סתם יצאתי עם זה כבר הרבה זמן. חיילים שלי בצוות שהיו עם ביבי ופקודים של ביבי מהצוות שלו וחיילים מהיחידה באים ואומרים 'מה קורה? הוא בוגד בנו, הוא פוגע', ואני אומר להם 'לא, הוא לא בוגד בנו, אבל הוא טועה טעות מרה'. ביבי מתבלבל היום בין טובתו האישית והימלטות מהמשפט שהוא חושש ממנו, לפי דעתי לא בצדק, זו הנקודה. אני בא ואומר לו – 'ביבי, לך תלחם על חפותך'. הרחקתי לכת יותר מזה, אם הקשבתם לכל מה שאמרתי, אני הטלתי ספק באישומים. הוא אמר לא יהיה כלום כי לא היה כלום? ייתכן. אמרתי שהוא טוען שתפרו לו תיקים – ייתכן גם ייתכן. אבל בשביל להוכיח את צדקתך אתה לא יכול לשעבד את המדינה, את מערכת האכיפה, את שלטון הדמוקרטיה".

ינון: 2 וחצי מיליון אנשים בחרו בו לראשות הממשלה, זה לא אינטרסים אישיים.
"יש אינטרסים של חלק גדול מהציבור לגיטימיים שביבי יישאר בשלטון כי לדעתם הוא עושה טוב, לגיטימי. אגב הוא עושה הרבה דברים טובים אבל לא זו הנקודה. הנקודה היא באיזה כלים מותר לך להשתמש בשביל להישאר בשלטון ובאיזה כלים מותר לך להשתמש בשביל להוכיח את חפותך".

ינון: מה לא לגיטימי?
"לא לגיטימי שהוא למשל ניסה לעשות חסינות, שהוא מנסה לעשות חוק עוקף בג"ץ שמפכ"ל המשטרה שהוא מינה, את היועמ"ש לממשלה שהוא מינה, מרגע שהם חושבים אחרת ממנו הם מושחתים, הם בוגדים. מי שקבע את העניין שאנשים שחושבים אחרת ממנו הם בוגדים זה לא הקהל שהיה בהפגנה - הקהל הזה כואב. המטרות של המדינה ושל ביבי מתלכדות ביחד. לביבי כדאי לנצל את הכלים המשפטיים כי יש לו סיכוי להוכיח את חפותו. לא מפריע לי שיישאר שנה וחצי, הוא הגיע להסכם שנה וחצי? שיתנו לו. הוא רוצה לנצל את זה לניהול המשפט כי אומרים לו 'יותר טוב לך לנהל את המשפט מכס ראש הממשלה'? תעשה את זה אבל אל תהרוס את מערכת אכיפת החוק בשביל להוכיח את חפותך".

בן: בן כמה אתה?
"אני בן 73 ואהיה בן 74".

ינון: שנתיים מעל ביבי. בן: כשיאיר נתניהו מצייץ שהוא מקווה שימותו הזקנים בהפגנה שלכם הוא התכוון אלייך?
"נכון, עזוב אני לא מתרשם מזה והנה עוד הוכחה אני עניתי לו בסגולה לאריכות חיים. עזבו את יאיר בצד ועזבו את שרה בצד".

בן: שיעזוב אותנו
"בסדר. הוא לא הנושא ואני לא נכנס כמה הוא מתערב בהחלטות, מי מאיתנו במידה מסוימת כזו או אחרת כשיש לו דילמה קשה לא מתייעץ עם אשתו וילדיו? עזבו אותו, זה לא העניין בכלל. העניין הוא שאי אפשר להרוס את הדמוקרטיה בשביל להציל את ביבי. זה גם לרעתו, לא רק לרעת המדינה. ביבי מתגאה כל הזמן עכשיו שבמשבר הקורונה אנחנו יותר טובים מאחרים וכמה אנחנו מובילים את מדינות ה-OECD כי 90% קבעו ריסון לדמוקרטיות שלהן. ביבי מיצה את עצמו, עושה טעות למדינה ועושה טעות לעצמו. זה המסר שהעברתי".