תגובות רבות מכל קצוות הקשת הפוליטית נרשמו הערב (שני) בעקבות חתימת ההסכם להקמת ממשלת אחדות, בין הליכוד וכחול לבן. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר ההסכם: ״הבטחתי למדינת ישראל ממשלת חירום לאומית שתפעל להצלת חייהם ופרנסתם של האזרחים. אמשיך לעשות הכל למענכם״. יו״ר כחול לבן, בני גנץ, כתב: "מנענו בחירות רביעיות, יש ממשלת חירום לאומית".

שותפו של גנץ לשעבר, יו״ר יש עתיד-תל״ם יאיר לפיד פרסם בחשבון הטוויטר שלו תגובה נזעמת, עוד לפני שההסכם בין הליכוד וכחול לבן נחתם רשמית, בו כתב: ״אז הפשרה בוועדה לבחירת שופטים היא שביבי בחר את כל הנציגים לוועדה. גנץ ואשכנזי הסכימו לתת לנאשם בפלילים למנות את השופטים שידונו בעניינו. אין גבול לחרפה״.

חברו למפלגה, ח״כ עפר שלח, כתב: ״שליטה מוחלטת של נתניהו במינוי שופטים, חקיקה, ועדות הכנסת - וכמובן סיפוח מתי שירצה. 
‏אפס תפקידים לכחול לבן במה שנוגע לקורונה. ‏34 שרים, חוק נורבגי מדלג, חלוקה לפרוסות של תיקי החוץ והביטחון. ‏בני גנץ, גבי אשכנזי - לאן תובילו את החרפה״

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, מסר גם הוא תגובה נזעמת בעקבות ההסכם, בו כתב כי ״‏המתנה של ביבי וגנץ לאזרחי ישראל במשבר הכלכלי העצום - הממשלה הגדולה בתולדות המדינה. 34 שרים (ועוד סגנים) למשרדים מופרכים כדי לתפור קומבינה מושחתת. תודה לכם, באמת תודה מקרב לב״.

יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב: ״אני מברך על הקמת הממשלה, למרות שזאת לא ממשלת אחדות אותה הציבור רצה והיא צו השעה. מדובר בממשלה נוספת של נתניהו והגוש החרדי-משיחי שלו עם עלה תאנה שעליו שני פלאפלים בכירים. ישראל ביתנו תהיה אופוזיציה עניינית. אם הממשלה תפעל נכון בתחום המדיני, הכלכלי והמאבק בקורונה נתמוך בה מבחוץ. מנגד לא נהסס למתוח ביקורת נגד החלטות מדיניות שגויות, חוקים בנושאי דת ומדינה הפוגעים בעיקרון של חיה ותן לחיות, ונמשיך להיאבק למען העצמאיים, הפנסיונרים, העולים, הנכים ולהבראת מערכת הבריאות״.

התגובות לא איחרו להגיע כמובן גם מחברי המפלגות החתומות על ההסכם בעצמם. יו״ר צוות המו״מ הקואליציוני, השר יריב לוין, כתב כי ״ממשלת חירום לאומית היא הדבר הנכון וההגיוני בעת הזו. אנו זקוקים לאחדות על מנת שנוכל להתמודד עם האתגרים הכלכליים והבריאותיים הפוקדים אותנו, ובכדי לצאת מן המשבר הזה חזקים יותר. העת הזו מזמנת לנו אפשרות וחלון הזדמנויות לביצוע מהלכים היסטוריים שכבר על הפרק. החלת הריבונות על ישובים ביהודה ושומרון היא משאת נפשו של העם היהודי ואין זמן טוב יותר למהלך חשוב זה מאשר בממשלת אחדות לאומית רחבה ואיתנה. לאחר שלוש מערכות בחירות בהן ניהלתי את המו״מ בליווי ראש הממשלה נתניהו, הגיע השעה לאחדות. אני מברך את ראש הממשלה ואת חבר הכנסת בני גנץ על ההסכמות החשובות אליהם הגיעו, ומשוכנע שיחדיו נוכל להוביל את ישראל לעבר עתיד טוב יותר".

אחת הנקודות המרכזיות בהסכם הקואליציוני היא החלת הריבונות בבקעת הירדן, שעתידה להתרחש כבר בחודש הבא. ראש מועצת בית אל, שי אלון, מסר כי "תמיד אנו מברכים על אחדות בעם ישראל אך גם בעת הזאת בה היא נדרשת יותר מהרגיל אסור שהיא תבוא על חשבון עתידם של חצי מיליון מתושבי מדינת ישראל. יש הזדמנות היסטורית לדאוג לעתידה של ההתיישבות ולהחיל ריבונות. אני מקווה שהממשלה שתוקם לא תפספס אותה".

עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, כתב: "גנץ ונתניהו הוכיחו הערב מנהיגות. הציבור הישראלי עמד משתומם, ומאבד אמון בהנהגה שהובילה לשלוש מערכות בחירות וציפה לאחדות. ההסכמות יסייעו בהחזרת אמון הציבור בהנהגה. האחדות חשובה לעתיד ישראל, על רקע משבר הקורונה וההשלכות הכלכליות, וכדי להפסיק את הקיטוב בין ימין ושמאל".