בעקבות ההערכות שלפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו ימנה את שרת התרבות והספורט מירי רגב לתפקיד השרה לביטחון הפנים במקומו של השר גלעד ארדן החלה חרושת שמועות במשטרה, כאשר בכירים במערכת טוענים כי מינוי זה ימנע מניצב מוטי כהן, שמכהן כמ"מ המפכ"ל בשנתיים האחרונות, לקבל את תפקיד המפכ"לות.

לדעתם של אותם בכירים, רגב תנסה להעלות מחדש את מועמדותו של ניצב בדימוס יורם הלוי, שהיה מועמד בעבר למפכ"לות אולם פרש. "ברגע שרגב תתמנה לתפקיד, הסיפור של ניצב כהן יהיה גמור", טוענים הגורמים הבכירים, חלקם קצינים לשעבר במשטרה. "כך או כך, בחצי השנה הקרובה אסור יהיה לרגב לבצע מינויים בכלל ומאוחר יותר היא תנסה להעלות מחדש את שמו של הלוי ואולי גם שמות אחרים".

לטענת כמה גורמים, אם רגב תחשוש שמא מינויו של הלוי לתפקיד המפכ"ל לא יזכה באישור ועדת גולדברג (הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה), הרי שהיא תמנה אותו לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים במקומו של ניצב בדימוס משה (צ'יקו) אדרי. האחרון היה בעצמו מועמד בעבר למפכ"לות.

ניצב מוטי כהן בסיור ברהט. לא ימונה למפכ״ל הקבוע? (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב מוטי כהן בסיור ברהט. לא ימונה למפכ״ל הקבוע? (צילום: דוברות המשטרה)

גורמים אחרים במשטרה סייגו את ההערכות והדגישו כי "מוקדם מדי לבצע ספקולציות בנושא. צריך לזכור כי רגב לא צפויה לחפש לעצמה הרפתקאות אם היא תיכנס לתפקיד. הארגון הזה חייב יציבות ורגב תבין זאת". השרה רגב סירבה להתייחס לנושא.