מלשכתו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, נמסר היום (ראשון) כי הועברה פנייה אל מבקר המדינה, זאת בהמשך להודעתו של האחרון לפני מספר ימים. תוכן הפנייה של אלדד לא פורט בשל רגישותה.

כזכור, ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדבליט, החליפו לאחרונה מהלומות קשות נוכח קריאותיו של אלדד לחקירת מנדלבליט, ותגובתו של האחרון בקריאה להליכים להפסקת כהונתו של ממלא המקום. 

בסוף השבוע העביר מנדלבליט מכתב לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, ובו קבע כי קיימת מניעה משפטית להאריך את תקופת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, בעת הזו. במכתבו טוען היועמ"ש כי המניעה נובעת מכמה סיבות: אופי המשרה, העובדה כי פרקליט המדינה אינו בעל סמכות משל עצמו אלא שואב אותה מן היוע"מש ולא יתמלא חלל שלטוני, וכניסתו של שר משפטים חדש במסגרת הממשלה המסתמנת.

היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)
היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)

מנדלבליט מתח במכתבו ביקורת נוקבת על עו"ד אלדד: "למרבה הצער, עמדתי המקורית, אשר התבססה על היכרותי עם עו"ד אלדד ועבודתו, לפיה הוא איננו מתאים למלא תפקיד זה, רק התחזקה לנוכח התנהלותו בהיבטים שונים כמ"מ פרקליט המדינה".

העיתונאי עקיבא נוביק, איש חדשות 13, טען בציוץ בטוויטר כי הוא העיתונאי עליו דיבר עו"ד אלדד, וכי הפרשיה המדוברת בעניינו של מנדלבליט היא פרשת הרפז: "לפני חודש וחצי פניתי בשאילתא למשרד המשפטים, בקשר לסגירת תיק מנדלבליט בפרשת הרפז. השאילתא הזו הועברה גם למ״מ פרקליט המדינה דן אלדד והוא החל לבדוק אותה. אלדד סבור שבגלל הבדיקה הזו מנדלבליט נלחם בו. שאלתי את משרד המשפטים לגבי עילת הסגירה של תיק מנדלבליט, ובעיקר מה חשב הפרקליט דן אלדד על עילת הסגירה כשליווה את התיק.

"משרד המשפטים ניסו להתחמק מלהעביר לאלדד את הפניה בטיעון שקורונה ושעת חירום. רק אחרי לחצים העבירו לו אותה. אלדד החל לבדוק את הנושא (למה נסגרה חקירת מנדלבליט בלי להחליט על עילת הסגירה. האם בגצ שהכריז שאין אשמה במעשיו נחשף לכל חומרי החקירה). זמן קצר מאד אחרי שהחל בבדיקה, הגיעה המתקפה של מנדלבליט".