הועדה המיוחדת בכנסת בראשותו של ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אישרה היום (שני) בתום דיון סוער את הצעת חוק הרוטציה (חוק יסוד: הממשלה - תיקון ממשלת חילופים) לקריאה ראשונה ברוב של עשרה תומכים מול שישה מתנגדים ונמנע אחד. ביום חמישי יובא החוק לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

הוועדה המיוחדת הוקמה כדי לדון ב"חקיקת הרוטציה" ולהכין את חוק יסוד הממשלה החדש, שאושר ביום חמישי בקריאה טרומית, לקריאה ראשונה, שניה ושלישית.

חבר הכנסת יאיר לפיד, יו"ר האופוזציה המיועד (יש עתיד-תל"ם) אמר במהלך הדיון: "יש בהסכם הזה יותר חורים מאשר במגרש הגולף החביב על ביבי בקיסריה. חשבתם שיש לכם ביטוח שלא תתקיים הרוטציה. יש לפחות 3 סעיפים שבהם אפשר לזרוק את הרוטציה. תראו את סעיף התקציב ותראו רק בסעיף הזה כמה קל לא לקיים רוטציה. אתם באמת חושבים שביבי יגש יום אחד לשרה נתניהו ויגיד 'תפני את המדפים, מחר מגיעה רויטל גנץ לסדר את הבגדים באחרונות שלך'. אתם יודעים שזה לא יקרה".

בהמשך אמר לפיד: "כאמור לליכוד יש 59 ועוד 16 זה 75 ובכל רגע נתון שלא יתחשק לביבי לקיים את הרוטציה, והרי הוא לא ירצה לקיים את הרוטציה, כל מה שהוא צריך לעשות זה לבוא אלי ולהגיד אנחנו רוצים להחזיר את החוקים האלה לנוסחם המקורי, ואני רוצה להגיד לכם משהו לוועדה הזאת כי המצלמות דולקות – אנחנו נגיד כן. אנחנו נסכים להחזיר את החוקים האלה למקור ותסתדרו כי יש לו 75. למה? מפני שאנחנו מכבדים את הדמוקרטיה והחוקים האיומים והמבישים והמבזים האלה צריכים להתבטל כי אתם עושים אותם רק מסיבות פרסונאליות, רק כדי שתוכלו להיות שרים בלשכות של שרים, 36 שרים, 16 סגני שרים, מתעלמים מהעצמאיים, מתעלמים מאנשים שמפעל חייהם כרגע נהרס, הכול.

"ואל תעמידו פנים שזה בשביל הקורונה, אני לא ראיתי את שר החוץ בזום, גבי אשכנזי, רץ כל כך מהר לקבל את משרד הבריאות שכרגע התפנה, העיקר שאתם מוכרים לעצמכם שבגלל מצב החירום הלאומי החלטתם להיכנס לממשלת נתניהו החמישית. אפשר לקרוא לה בכל מיני שמות, ממשלת אחדות זה לא, ממשלת חירום זה לא, זחלתם לממשלת נתניהו החמישית, ובכל רגע נתון שהוא ירצה הוא יזרוק אתכם. הרי הוא יזרוק אתכם כמו שהוא זרק כל מי שהוא הכניס לפני כן".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לדברי לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "הופתעתי לשמוע את הצהרתו של לפיד להצלת נתניהו על חשבון גנץ. אני מקווה שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת או הוצאו מהקשרם". לפיד ענה לו: "איווט, ככה אתה מכיר אותי? אין לי שום כוונה להציל את ביבי. היחיד שהציל אותו זה בני גנץ. אם עוד שנה, אחרי הקורונה, תהיה לנו אפשרות להפיל את הממשלה, ברור שנפיל אותה".

ח"כ פנינה תמנו שטה, שעברה מיש עתיד לכחול לבן, התעמתה עם חבריה לשעבר למפלגה. היא קראה לעברם: "הצביעות שלכם עברה כל גבול, תהיה פה ממשלה על אפכם ועל חמתכם", ובתגובה ענתה לה ח"כ קארין אלהרר: "פנינה, עלה לך קצת", וח"כ מיקי לוי הוסיף: "פנינה תחזירי את המנדט, הוא לא שלך - אלא של יש עתיד". בנוסף, ח"כ תמר זנדברג (מרצ) הורחקה מהדיון לאחר שספגה שלוש אזהרות.