ברקע ההסכם שנחתם לאחדות וכניסתה של ״כחול לבן״ לקואליציה, ראשי מפלגת ימינה אישרו הערב (רביעי) כי דחו את ההצעה שהוגשה להם ע״י ״הליכוד״ להצטרפותה לממשלה, וכי חבריה צפויים שלא להגיע מחר להצבעה על חקיקת הרוטציה שתתקיים במליאת הכניסת.

לפי המתווה שהוצע למפלגתו של שר הביטחון נפתלי בנט, משרד החינוך, המשרד לענייני ירושלים ומשרת סגן שר עם אחריות על החטיבה להתיישבות והשירות הלאומי, הוצעו למפלגה שזכתה לשישה מנדטים בבחירות האחרונות.

במפלגה הביעו אכזבה מהצעת הליכוד, וכעת נבחנת האפשרות לבצע ״חילוף״ בתיק הבריאות עם מפלגתו של גנץ, בתמורה לשלושה תיקים קטנים, וכך להגדיל את ערך ההצעה לימינה.

בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

נתן אשל, המקורב לסביבת ראש הממשלה מסר בתגובה: ״ימינה היא המפלגה היחידה שמונה 6 חברי כנסת ואם לא תקבל 4 שרים, אזי מרצונה או שתתפצל או שתלך לאופוזיציה. לשישה חברי כנסת לא מגיע שני תיקי שרים, שכן כל 3.4 חברי כנסת שווה שר ואילו לימינה אם תבוא עם כל ששת חבריה הוצע לא רק שני שרים אלא גם סגן שר. המפלגה היחידה שהוצע לה יותר מכוחה היא ימינה בגלל הרצון של הליכוד להכניסה לממשלה״.

עוד הוסיף אשל: ״מה לעשות שבנט, סמוטריץ, פרץ ושקד  מייצגים 3 מפלגות וכל אחד לא מוותר על השרות. אפילו הליכוד עם 36 חברי הכנסת שלו לא יוכל לתת שר לכל מי שהיה שר והכל למען ממשלת אחדות. אני מקווה שהאחדות תתגבר על האגו ושימינה תצטרף כולה לממשלה״.