יו״ר מפלגת תל״ם וחבר ברשימת הסיעה המשותפת עם ״יש עתיד״, ח״כ משה (בוגי) יעלון, התראיין הערב (שבת) בתכנית ״פגוש את העיתונות״ המשודרת בערוץ 12 והתייחס לאמרות האחרונות שלו נגד שותפו לשעבר למפלגה, יו״ר כחול לבן ח״כ בני גנץ, והקמת ממשלת האחדות עם הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

יעלון פתח בנימה אישית כנשאל האם הוא עומד מאחוריי הביקורות נגד גנץ: ״אני כואב מאוד את מה שקרה לנו בכחול לבן. אני אמרתי שגנץ איש ישר אבל ברגע הקריטי קרס. לא אמרתי שהוא מושחת. אני סמכתי מאוד עליו וחשבתי שתהיה סוף סוף אלטרנטיבה שלטונית במצב הכאוטי הזה. זה מתחיל מכך שנתניהו לא יכול לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום וגורר איתנו מבחירות לבחירות בגלל ההסתבכויות שלו״.

עוד אמר יעלון: ״זה לא נכון שהברירה היא או אחדות או בחירות. דיברנו על זה שקודם כל נשתלט על הכנסת והיינו מעבירים הצעות חוק שהיו חוסכות את מה שקורה בבג"צ. רצינו לחוקק שלקראת הבחירות הבאות נאשם בפלילים לא יכול לכהן כראש ממשלה״.

משה יעלון, בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
משה יעלון, בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

״לא דיברנו על שיתוף פעולה עם נתניהו. משנים חוקי יסוד כדי להתאים את זה לנאשם בפלילים ואנחנו לא נהיה שם. אני לא מאמין שנגיע בכלל לרוטציה״, אמר יעלון והוסיף כי ״דמוקרטיה זה עיתונות חופשית ובית משפט חופשי. גנץ מגיע עם 17 מנדטים לממשלה פריטטית שהיא מפלצת דו ראשית וזה לא יעבוד. יש פה שינוי חקיקת יסוד שמותאמת לנאשם בפלילים״.

שר הביטחון לשעבר סיכם: ״נתניהו נאחז בקרנות המזבח וגורר את המדינה לבחירות ולעימות עם בג"ץ. מתנהג כמו ראש כנופיית פשע ועושה ליועץ האסטרטגי שלנו מארב סחיטה״.