כשברקע העתירות בבג״ץ סביב סוגיית יכולתו של בנימין נתניהו להרכיב את הקואליציה, ועדת הכנסת המיוחדת פתחה את דיוניה היום (ראשון) בהצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון - ממשלת חילופים), במטרה לאשר את הסכם הרוטציה בין מפלגות הליכוד וכחול לבן.

הדיונים נפתחו במהומה בועדה, כאשר חברי כנסת מהאופוזיציה זעמו על סדרי הדיון ועל אופן ההצבעות של למעלה מ-9,400 ההסתייגויות שהגישו לחוק יסוד הממשלה החדש, ולחוק שמאפשר מימון מפלגות לסיעת ״דרך ארץ״ של חברי הכנסת הנדל והאוזר. ההצבעות נופלות בזו אחר זו - וביניהן ניתן למצוא: תיקון שם הצעת החוק ל"חוק ממשלת הג'ובים" או "חוק ממשלת כניעה". ח״כ איתן גינזבורג מ״כחול לבן״ השיב להם: ״לא יעזור לכם. לא תמשכו את הדיון בלי סוף. ברגע שמישהו גומר לנמק הסתייגות שלו עוברים מיד להצבעה״.

בדיון יקחו חלק חברי הכנסת קארין אלהרר, משה ארבל, יעקב אשר, עוזי דיין, תמר זנדברג, מתן כהנא, עופר כסיף, אופיר כץ, מיקי לוי, פטין מולא, אוסאמה סעדי, טלי פלוסקוב, אורית פרקש הכהן, אלכס קושניר, שלמה קרעי ואיציק שמולי, והוא צפוי להתמקד בהנמקת הסתייגויות להצבעה בלבד, בדרך לקריאה שניה ושלישית.

כאמור, הצעת החוק כבר אושרה בקריאה ראשונה ע״י הרכב מליאת הכנסת, וכעת תעסוק הועדה בין היתר בהסתייגויות הרבות שהוגשו מטעם חברי האופוזיציה העתידית, אך גם בזו של שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, המבקשת להוסיף להסכם את פסקת ההתגברות לבג״ץ.

ועדת הכנסת לתיקון חוק יסוד הממשלה (צילום: דוברות הכנסת, לירון וייס)
ועדת הכנסת לתיקון חוק יסוד הממשלה (צילום: דוברות הכנסת, לירון וייס)