שר הביטחון נפתלי בנט קרא לבטל את חובת הבידוד במלוניות לישראלים החוזרים מחו"ל. השר אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים שכינס היום (ראשון) ובה ענה על שאלות בנושא ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

בנט אמר כי "הגענו לשלב שההצעה שלנו למל"ל, יחד עם כמעט כלל משרדי הממשלה, היא להפסיק את האוטומטיות שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה תקוע שבועיים במלונית בידוד".

"ישנם שלושה דברים עיקריים אותם צריכים לעשות", אמר בנט ופירט: "הראשון, הוא לפתוח ולהניע את הכלכלה במהירות האפשרית ואת החינוך במהירות אגרסיבית, כי אנחנו סופגים נזקים עצומים באובדן פרנסה, דיכאון ועוני. השני, להמשיך לשמור על המבוגרים בינינו ולפצות בני 67 ומעלה שנשארים בבית ולא יוצאים. הדבר השלישי הוא החובה להקים מערך של חקירות אפידמיולוגיות חזק, מהיר ואפקטיבי, לא רק בשביל ההווה, אלא גם לעתיד, למצב של התפרצות מחודשת בחורף או למוטציה".

מלונית לחולי הקורונה מלון דן פנורמה (צילום: אבשלום ששוני)
מלונית לחולי הקורונה מלון דן פנורמה (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן התייחס בנט למשא ומתן עם הליכוד ואמר כי " אנחנו לא תחת רושם שנלחמים עלינו, מאשימים אותנו שאנחנו רוצים תיקים משמעותיים". בנט אמר את הדברים בתשובה לשאלת "מעריב" במהלך מסיבת העיתונאים.

"אנחנו רוצים להיות בממשלה. באנו כדי להשפיע", אמר בנט והוסיף: "הממשלה שתקום לא תהיה קלה. הדרך להניע את הכלכלה זה דרך מכת חשמל כלכלית. לא רואים איך אנשים שלא גדלו בהסתדרות יוציאו אותנו מלפיתת החנק. יכול להיות שנהיה באופוזיציה ונתמוך מבחוץ בכל מהלך טוב של הממשלה, אבל גם נתנגד לכל מהלך רע".

בנט ציין כי הוא "שומע כל כך הרבה תלונות של ידידינו בליכוד על בית המשפט. חלק ניכר מאלו שיושבים שם מונו לעליון תחת הליכוד, אתה מצד אחד מתלונן איזה מן בג"ץ זה? מצד שני - אתה זה שמינית אותם. אנחנו דורשים לראות מה כיוון הממשלה בתחום משפט וריבונות, לא רק מן השפה אל החוץ".

לשאלה בעניין הדיווחים על התקדמות במשא ומתן מול חמאס בנוגע לעסקת חילופי השבויים השיב השר, כי "עמדתי היא שאסור לשחרר רוצחים בשם אופן".