מפלגת ימינה הודיעה היום (ראשון) כי החליטה לשבת באופוזיציה ולא להיכנס לממשלת האחדות, שהשבעתה אמורה להתקיים ביום רביעי. "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה, החלטנו לשרת את הציבור באופוזיציה בקדנציה הקרובה ולהילחם משם למען המחנה הלאומי", נמסר בהודעת המפלגה.

עוד מסרה המפלגה כי "ימינה תערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי, ותייצר מהאופוזיציה אלטרנטיבת ימין אמיתית: ימין שלא מוכן למכור את מערכת המשפט לשמאל בשביל שרידות אישית, ימין שלא מוכן להתרפס בפני חמאס ואבו מאזן, ימין שמחויב באמת לפיתוח והסדרה של ההתיישבות, ימין שלא מוכר את היהדות לעסקנים ואת הכלכלה הישראלית לידי עמיר פרץ וההסתדרות, ימין שלא מרים ידיים מהמאבק להוצאת המסתננים ושיקום השכונות".

בליכוד מסרו בתגובה: "אם ימינה הייתה מקבלת עוד תיק, זו הייתה מבחינתם ממשלת ימין? זאת הממשלה הראשונה בתולדות המדינה שתחיל ריבונות על יהודה ושומרון, ומצער שימינה לא תהיה חלק מזה רק בגלל מאבקים פנימיים בתוכה על חלוקת תיקים. אנו מקווים שימינה יתעשתו, יגלו אחריות לאומית ויכנסו לממשלה שתוביל מהלך היסטורי בתולדות הציונות".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', התראיין לתוכנית של בן כספית וינון מגל ב-103FM ואמר: "אין שום סיכוי בעולם שנתפרק. נלך ביחד לאופוזיציה או לקואליציה. כרגע, נראה שהיא הולכת לאופוזיציה כי נתניהו לא רוצה אותה מעורבת בקבלת ההחלטות. היה ראוי שהוא ישמור על גוש הימין". 

לדבריו, "גפני וליצמן קיבלו את כל מה שהם רצו בשנייה האחרונה. בזכות השישה מנדטים שלנו נתניהו היום ראש ממשלה. אולי אנחנו באמת שישה מנדטים כי הפכנו לסרח עודף של הליכוד. אל תשכח שבעוד שנה וחצי יש תאריך תפוגה לכהונתו של נתניהו כראש ממשלה, וזה פותח את הקלפים".