פרטים חסויים מהקלטות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בימיו כפרקליט הצבאי הראשי, נחשפו ב"חדשות 13" ביום שישי על רקע פרשת הרפז, בה נקשר שמו לצד הרמטכ"ל דאז, חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן). העיתונאים בן כספית וינון מגל דנו היום (שני) בהתפתחויות בפרשה ובמעורבות של אילה חסון, העיתונאית שחשפה את הפרטים, בתוכניתם ב-103FM. להערכתו של כספית, את החומר על ההקלטות היא קיבלה מממלא מקום פרקליט המדינה לשעבר דן אלדד: "אולי לא ישירות, אבל זו דעתי". 

כספית טען כי "הבחורה הזאת היא עיתונאית מאוד מוכשרת, הייתה חברה שלי פעם, במשך 10 שנים היא ישבה בערוץ הראשון של הטלוויזיה, ובכל יום שישי הטיחה בגבי אשכנזי דבר נוראי אחר. האישור לבועז הרפז להיכנס דרך המסדרון הזה, הפנסיה, העסקים של איתי בנו, היה שם הכול, כל אחת מההטחות האלה הייתה לכאורה עבירה פלילית". שמעו בהחלטה של הפצ"ר החדש את כל מה שהבן אדם הזה אמר במשך ארבע שנים. אני הייתי הולך למעצר עד תום ההליכים על כל מה שאני אומר במשך שבוע".

בשיחה כינה את הפרשה 'פרשת חסון', והוסיף, בהקשר לחסון, כי "אנשים לא יודעים להגיד 'די'. יש עכשיו מספיק דברים להגיד על גבי אשכנזי. לא צריך להחזיר את זה. זו דעתי האישית. זו דעתי הפובליציסטית. אני מאמין שהיא מאמינה במה שהיא עושה אבל צריך להיות בסופו של דבר איזשהו קו". 

הכל מגיע מהכיוון של ביבי?
"לא יודע, גדול עליי. האירוע כולו...". 

את כל החומר היא קיבלה מהכיוון של ביבי?
"כן, אבל זה ייאמר לזכותה, לא לגנותה".

מגל: מ"מ פרקליט המדינה לשעבר דן אלדד הוא זה שהעביר את החומר לחסון?
"אני בטוח ב-1000% שכן, אבל אולי הוא לא נתן לה את זה ישירות. זו דעתי. אם הוא היה נותן לי את המידע, גם אני הייתי לוקח".