מינוי שגריר חדש לישראל באו"ם: השר לביטחון הפנים היוצא, גלעד ארדן, הודיע הערב (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט לקבל את הצעתו, ויסכים לשמש כנציג ישראל בארגון המדינות העולמי, וכן כשגריר בארה"ב. לפי המתווה, ארדן יכהן בתפקיד השגריר בוושינגטון במהלך השנה וחצי הקרובה (אך רק לאחר הבחירות הקרובות לנשיאות), עד אשר יסיים נתניהו את חלקו בהסכם הרוטציה כראש ממשלה. את תפקיד השגריר באו"ם ימלא ארדן במשך ארבע השנים הבאות.

ראש הממשלה נתניהו הודה לשר ארדן על עשייתו במשרד במשך כחמש שנים, ואמר כי הוא מצפה להמשך שיתוף הפעולה ביניהם בשנים הבאות במשימות החשובות של מדינת ישראל. ארדן ימשיך לכהן כשר עד למינויו כשגריר על ידי הממשלה. כעת נראה כי גדלה הסבירות שלנתניהו יהיה תיק משמעותי נוסף להציע למפלגת "ימינה" של נפתלי בנט, על מנת להבטיח את כניסה לממשלה ולמנוע את פירוק בלוק הימין.

השר ארדן מסר בתגובה כי הוא "גאה ונרגש על הזכות להיאבק על צדקתנו בזירה הבינלאומית ולהגן על ישראל מול האתגרים הצפויים בשנים הבאות". בהמשך התראיין ארדן במהדורת "חדשות 12" והתייחס לראשונה בשידור למינוי, בין היתר נשאל האם הוא סומך על חבריו למפלגה המיועדים להחליפו במשרד לביטחון פנים, ואמר כי "אני בטוח ששניהם ינהלו היטב את המשרד, המשטרה היא גוף חזק".

מינוי ארדן לשגריר יאפשר לנתניהו לרווח את השורות בהליך חלוקת האחריות המיניסטריאלית לבכירי הליכוד, שכן ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן הותיר בידי מפלגתו של נתניהו מספר תיקים מועט ביחס לכמות המינויים. 

כעת נראה כי גדלה הסבירות שלנתניהו יהיה תיק משמעותי נוסף להציע למפלגת "ימינה" של נפתלי בנט, על מנת להבטיח את כניסה לממשלה ולמנוע את פירוק בלוק הימין.

נפתלי בנט (צילום: הלל מאיר/TPS)
נפתלי בנט (צילום: הלל מאיר/TPS)

ממפלגת ימינה נמסר בתגובה: "בניגוד לספינים של הליכוד, ימינה מעולם לא ביקשה 3 תיקים, מכיוון שלא מעניין אותנו להיות שרים לשם כבוד, אלא שני משרדים עם השפעה ממשית, בנוסף להשפעה בכנסת ובתחומי קרקעות המדינה, מסתננים בלתי חוקיים, עולם המשפט והתיישבות. ראש הממשלה מכיר זאת בדיוק, ובכל זאת בחר להציב את ימינה בעמדות נטולות השפעה".

בתוך כך, שרת המשפטים לשעבר וחברת הכנסת ממפלגת ימינה, איילת שקד, התייחסה בחשבון הטוויטר שלה למינוי גלעד ארדן לתפקיד שגריר ישראל בארה״ב ובאו״ם ובירכה אותו כשכתבה: ״אתה האיש הנכון במקום הנכון ותייצג את ישראל נאמנה. היה לי העונג לעבוד איתך כשרת משפטים ושר בט״פ בממשלה ואני בטוחה שתעשה בית ספר לכל הצבועים באו״ם״.