השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שמונה אמש לתפקיד הכפול של שגריר ישראל בוושינגטון ובאו"ם, התייחס הבוקר (שלישי) בראיונות לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וכן לכאן ב', לביקורת על העובדה שימלא את שני התפקידים במקביל, וכן לעתידו הפוליטי.

"אתה צודק שהרבה פעמים זה תלוי בפרסונה שממלאת את התפקיד, לפעמים טוב מודל אחד ולפעמים אחר. אני אזכיר נעליים מאוד גדולות, אבא אבן שכיהן תשע שנים גם כשגריר באו"ם וגם בארה"ב והיה לו שם טוב בשני התפקידים. לרוב מוטב שיהיו שני שגרירים אבל אני מגיע לתפקיד אחרי 11 שנה כשר ושמונה שנים כחבר קבינט, ומאמין שאצליח לעמוד במשימה. במסגרת ההסכם הקואליציוני, כל אחד מראשי הממשלה רשאים למנות שגריר. עוד שנה וחצי אכן שמורה הזכות לבני גנץ לבחור מי יהיה השגריר בוושינגטון. לכן, כשהמינוי הוא לפרק זמן קצר ויש אדם מנוסה, אני מאמין שאני יכול לעמוד במשימה", אמר ארדן.

"אני לא חושב שהמסקנה היא שלא צריך שגריר באו"ם במשרה מלאה. סיכמתי עם רה"מ על תוספת דיפלומטים למשלחת באו"ם שסובלת ממחסור בכוח אדם. אנחנו עומדים בפני ההליך ההיסטורי של סיפוח יהודה ושומרון. באו"ם יכולות להיות בעיות גדולות. יש הליך משפטי שמקודם נגד ישראל בביה"ד הבינ"ל בהאג, גם איראן לא מחכה ומתקדמת לגרעין, האנטישמיות הרימה ראש, יש הרבה נושאים על סדר היום שאת רובם אני מכיר ומה שלא, אעבוד יומם וליל כדי ללמוד", הוסיף.

"זו הייתה החלטה מאוד קשה, זה מכלול של נסיבות ושיקולים, גם משפחתיים וגם איפה אני נמצא בקריירה שלי. עשיתי 17 שנה בכנסת והרבה תפקידים מיניסטריאליים. תמיד חלמתי גם על להיאבק על דמותה של ישראל בעולם והרגשתי זכות גדולה להגיד כן להצעה. שרים לא נולדים ומתים בתפקידם. בעוד עשרה ימים אני אהיה חמש שנים במשרד לביטחון פנים, הייתי מוכן להמשיך לפני שהוצבו בפניי אלטרנטיבות. אני שמח שיש תחרות מי יהיה במשרד הזה", המשיך ארדן.

כשנשאל האם מינויו היה מקובל על שר החוץ המיועד, גבי אשכנזי, ענה: "אני לא יודע אם המינוי היה מקובל על אשכנזי. זה מעוגן בהסכם הקואליציוני. אני מכיר את גבי מאז שהיה רמטכ"ל, ואני בטוח שהעבודה איתו תהיה בסדר. אם אצליח בתפקידיי ואביא קבלות למען מדינת ישראל, אז גם העתיד יהיה בסדר, ואם לא אז אפיק לקחים".