מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ', שלח היום (שלישי) לחברות וחברי הכנסת הנחיות מחמירות לקראת ישיבת השבעת הממשלה ביום חמישי, והודיע להם כי ההשבעה תתקיים בנוכחות ח"כים בלבד ללא מוזמנים וללא בני משפחה.

המנכ"ל הודיע עם זאת כי מוזמנים המוגדרים "סמלי שלטון" יוכלו להגיע עם בני ובנות זוג. עוד נמסר בהנחיות שפורסמו כי "מתכונת הכניסה לכנסת הינה המתכונת הנהוגה בשגרת הקורונה  כלומר תותר כניסה למשכן לשני יועצים לכל שר וח"כ למעט ח"כים שיוחרגו. 

סחרוביץ' הסביר כי "בשל התפשטות נגיף הקורונה בארץ, ולנוכח האמור בהנחיות משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי, הוריתי לקיים את ישיבת השבעת הממשלה שתתקיים ביום חמישי במכתונת מצומצמת".

בהתאם להוראותיו לאולם המליאה תותר במהלך ההשבעה כניסה לנציג מכל סיעה. "לסיכום אבקש להדגיש כי אני מודע לחוסר הנוחות שהנחיות אלו גורמות לכולנו, ואני מצר על כך מאוד, אולם עקב ההנחיות אני מוצא שהנחיות אלו הן בבחינת כורח המציאות", כתב המנכ"ל.

למרות הכוונה להשביע את הגדולה בממשלות ישראל, בכנסת הוחלט בשל הצורך לשמור על ריחוק בין שרי הממשלה שלא להגדיל את שולחן הממשלה באולם המליאה, באמצעות תוספת של פרסה פנימית, אלא להושיב חלק מהשרים בשורה הראשונה של חברי הכנסת.