יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יודיע מחר (חמישי) לחברי וחברות סיעתו על חלוקת התיקים בממשלה ה-35, שצפויה להיות מושבעת מחר. אמש זימן אליו גנץ את חברי הכנסת של סיעתו כדי להודיע להם על המינויים הצפויים לקראת השבעת הממשלה. על פי המסתמן, כך תיראה חלוקת התיקים: גנץ ראש ממשלה חלופי ושר הביטחון, גבי אשכנזי שר החוץ בחצי הראשון של הקדנציה. שר המשפטים יהיה אבי ניסנקורן, שר התרבות חילי טרופר, שר החקלאות אלון שוסטר, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו־שטה, השרה לשוויון חברתי מירב כהן והשר לענייני מיעוטים מיכאל ביטון.

ח”כ עומר ינקלביץ', המקורבת מאוד לגנץ, צפויה להתמנות לשרת התפוצות או לראשת ועדה בכנסת. החלטה סופית על המינוי תתקבל היום. תיקי התיירות והמדע צפויים להתחלק בין אורית פרקש הכהן ואסף זמיר. יו”ר העבודה עמיר פרץ יקבל את תיק הכלכלה ואילו ח”כ איציק שמולי יתמנה לשר הרווחה.

אתמול בצהריים עדיין הבהירו בכחול לבן כי גנץ אינו מתכוון להתפטר מתפקידו כיו”ר הכנסת בטרם יודיע נתניהו לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי עלה בידיו להרכיב ממשלה. אולם אמש הודיע גנץ על התפטרותו מהתפקיד, בעוד שהשר לוין, המיועד להחליפו, הודיע במקביל על התפטרותו מהממשלה.