ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העביר הערב (רביעי) מכתב ליו״ר הכנסת, ח״כ בני גנץ, ולנשיא המדינה, ראובן ריבלין, והודיע כי עלה בידיו להרכיב ממשלה. קודם לכן, הליכוד וש״ס חתמו על הסכם קואליציוני משותף. השר יריב לוין אמר: ״אני מברך על חתימת ההסכם הקואליציוני עם ש״ס, השותפה הבכירה של הליכוד והראשונה מהשותפות מגוש הימין שמצטרפת לממשלה. אני מבקש להביע את הערכתי הגדולה לתרומה המשמעותית של ש״ס בהנהגתו של יו״ר המפלגה, השר אריה דרעי, אשר היוו גורם מרכזי בתהליך הרכבת הממשלה ובגישור על המחלוקות שנדרשנו להתמודד איתם במהלך ההתהליך״.

יריב לוין ואריאל אטיאס חותמים על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וש''ס (צילום: באדיבות המצולמים)
יריב לוין ואריאל אטיאס חותמים על ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וש''ס (צילום: באדיבות המצולמים)

אריאל אטיאס הוסיף: ״שיתוף הפעולה המבורך בין הליכוד וש״ס הוביל לחתימת הסכם זה. ש״ס שמרה על העקרונות שהובילו אותה להישג הגדול בבחירות הן בשמירה על החינוך, מסורת ישראל והסטטוס קוו, והן בטיפול בשכבות החלשות, בתקציבים דרך משרדי הפנים, הפריפריה הנגב והגליל״.

בנוסף, מועצת חכמי התורה בראשות ראש הישיבה חכם שלום כהן, קיבלה הערב את המלצת יו״ר שס, השר אריה דרעי והכריעה כי שר הדתות יהיה הרב יעקב אביטן מאשקלון, שאינו חבר כנסת מטעם המפלגה.

שר הדתות יעקב אביטן (צילום: יעקב כהן)
שר הדתות יעקב אביטן (צילום: יעקב כהן)

בתוך כך, הערב נחתם הסכם קואליציוני גם בין כחול לבן ודרך ארץ. בהסכם נקבע כי ח"כ יועז הנדל יכהן כשר באחד המשרדים הבאים: תקשורת, תרבות וספורט או חקלאות.

הסכם נוסף נחתם בין הליכוד לסיעת גשר, אשר לפיו עולה כי יו"ר סיעת גשר, אורלי לוי-אבקסיס, צפויה לכהן כשרה במשרד חדש שיוקם ששמו "המשרד לחיזוק וקידום קהילתי". המשרד החדש יכלול תחומים ורשויות שנמצאים כעת בידי המשרד לביטחון פנים, כמו הרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול, פרויקט עיר ללא אלימות, והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שיוגדרו תחת הסמכות המיניסטריאלית של לוי-אבקסיס. זאת, כמו גם "קידום פרויקטים והתעצמות במגזר הערבי".

לפי ההסכם, לוי-אבקסיס תהיה חברה גם בקבינט החברתי-כלכלי ובקבינט הפיוס שיוקם בממשלה החדשה. בנוסף, נקבע כי הליכוד וגשר יגבשו עמדה משותפת בעניין תקציב המדינה שתכלול תכנית לחיזוק מערכת הבריאות, החזרת מפוטרים למעגל העבודה, צמצום פערים ועוד.