"לכאורה - מי שמטפח את תוקפיו של מנדבליט הוא רה"מ": לקראת השבעת הממשלה, התראיין היום (חמישי) חה"כ מתל"ם, משה (בוגי) יעלון, לגלי צה"ל והתייחס לאיומים על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למהלכיו של שותפו לשעבר לרביעיית כחול לבן, יו"ר הסיעה, בני גנץ, וכן תקף בחריפות את ההסכם הקואליציוני.

בתחילת הראיון התייחס כאמור לאיומים על היועץ המשפטי לממשלה,אביחי מנדלבליט, ואמר: "התרגלנו לשמוע שהיועמ"ש מותקף. ברור שזה בא משליחיו של נתניהו. אני מכיר את האנשים שתוקפים את מנדבליט, מי שמטפח אותם לכאורה זה ראש הממשלה". 

עוד הוסיף ותקף את נתניהו כשאמר: "איך התרגלנו לזה שנאשם עם שלושה כתבי אישום יהיה ראש ממשלה? מי שחטא והסתבך בפלילים צריך להתפטר. הייתה ברירה אחרת. הוא לא באמת ניצח בבחירות. הגוש שכנגדו הרבה יותר גדול לכל מערכות הבחירות האלו".

היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)
היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)

"כשהיינו עם 62 מנדטים שמתנגדים לנתניהו, הסיפור כאן הרבה יותר מורכב. החלה מגמה להיכנס תחתיו. כשקמנו והבנו מה גודל הברוך שאנחנו נמצאים בו כמדינה, זה היה הדבר שבזכותו הפכנו לאלטרנטיבה בזמן קצר", המשיך.

"הייתה חלופה ללכת למהלך כשהרשימה המשותפת תומכת מבחוץ להצבעה אחת או שתיים. אני אגיד לך בצורה ברורה שאם גנץ היה נחוש ללכת לזה, גם ההתנגדות הפנימית, שלא הייתה רק של האוזר והנדל, היינו מגיעים לזה. הייתה עוד אלטרנטיבה. אמרנו שנתמוך בזמן משבר הקורונה. הייתה אלטרנטיבה למנוע בחירות באמצעות חוק מאוד ברור", הוסיף יעלון.  

יועז הנדל וצביקה האוזר (צילום: פלאש 90)
יועז הנדל וצביקה האוזר (צילום: פלאש 90)

בהמשך נשאל על התנהלותו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר: "אני מתייחס אליו גם היום כאיש ערכי וישר. אבל כשאת רואה פה במערכת שנתניהו מפעיל אותה על ידי בניית תיקים אישיים ליריבים פוליטיים באמצעים עבריינים, את חושבת שהאיראנים פרצו לטלפון של בני גנץ?". 

לסיום אמר כי "יש פה אירוע מטורף, הכל חוזר לזה שיש פה בעיה שקוראים לה בנימין נתניהו. לפיד אמר שאם יהיה צריך את הקולות שלנו כדי להחזיר את המצב לקדמותו, למדינה שפויה, אנחנו נהיה שם. היום זה יום שחור שייזכר לדיראון עולם. לא צריך להיות נביא כדי להבין שמה שנבנה עקום יתמוטט וייפול. גנץ לא יהיה ראש ממשלה. הוא יישא את נתניהו על אפיריון".