מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב בדרך לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כך נודע בסוף השבוע ל"מעריב" על ידי גורמים במערכת הבריאות. על פי ההערכות, פרישת בר סימן טוב מניהול המשרד הייתה מתואמת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הודעתו של בר סימן טוב על עזיבת המשרד נעשתה לאחר שלתפקיד שר הבריאות נכנס יו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין, ולאחר שבר סימן טוב הרגיש כי מיצה את עצמו בתפקיד. מנכ"ל משרד ראש הממשלה הנוכחי הוא רונן פרץ, שמתפקודו נתניהו היה מרוצה.

עם זאת, בשנים האחרונות וביתר שאת בעת משבר הקורונה הייתה מערכת היחסים של בר סימן טוב עם ראש הממשלה הדוקה מתמיד. נתניהו העריך מאוד את תפקודו של בר סימן טוב ואף קיבל את מרבית עמדותיו המקצועיות. על רקע זה נשקלת האפשרות לצירופו לתפקיד הבכיר.

קודם למינויו כמנכ"ל משרד הבריאות לפני חמש שנים שימש בר סימן טוב כסגן ראש אגף התקציבים באוצר והתמקד בין השאר בנושאי בריאות. בימים האחרונים הוא ערך מספר ביקורי פרידה מכמה בתי חולים, בהם וולפסון בחולון ורמב"ם בחיפה.

מקורבי בר סימן טוב מסרו אתמול ל"מעריב" כי "אחרי 20 שנה בשירות הציבורי הוא מחפש את האתגר הבא מחוץ למגזר הציבורי". עם זאת, לא נשללה אפשרות מינויו למנכ"ל משרד ראש הממשלה.