שר הכלכלה הנכנס, עמיר פרץ (העבודה), התבטא הבוקר (שני) בטקס חילופי השרים במשרד, ברמיזה על השארת ימינה מחוץ לממשלה: "כוחם של הגורמים שהחזיקו בעמדות כלכליות קיצוניות שהובילו לקפיטליזם חזירי בממשלות הקודמות קטן יותר בקואליציה הנוכחית, וזה נותן לנו סיכוי גדול יותר לקדם את תפיסת הכלכלה האנושית".

מספר חברי כנסת מימין תקפו את פרץ על דבריו. שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד (ימינה), צייצה: "שר הקלקלה החדש, נציגם של הוועדים החזקים, יושב בממשלה הכי מנופחת מאז ומעולם ובאותו הזמן מדבר על כלכלה אנושית. כלכלה אנושית, היא לדאוג לעסקים קטנים שקורסים ולא לוועדים הגדולים שכבר הודיעו באמצעות יו״ר ההסתדרות שלא יסכימו לשום קיצוץ".

גם ח"כ שרן השכל (ליכוד), היושבת עם פרץ בקואליציה, תקפה אותו: "הכלכלה עליה מתלונן עמיר פרץ העלתה את רמת החיים בישראל לרמה של מדינה מודרנית בה המוצרים נגישים לכלל האזרחים. עמיר פרץ מנסה להחזיר אותנו לימי מפא״י - קואליציה או לא, אלחם בו בכל הכח".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), בתגובה לדברי שר הכלכלה עמיר פרץ, תקף גם הוא את השר החדש: "הנה נחשפה ערוותה של הממשלה שבמשבר הכלכלי הגדול ביותר, במקום לקדם יוזמה חופשית בלי בירוקרטיה ובלי מעורבות מדינה, רוצה להחזיר אותנו לכלכלה הסתדרותית שתהיה המסמר האחרון בארון של המשק הישראלי. אני קורא לראש הממשלה להודיע מיד שלא יאפשר לשר הכלכלה להגשים את חזונו ההסתדרותי-סוציאליסטי".