השר לביטחון הפנים הנכנס אמיר אוחנה, נפגש היום (שלישי) לראשונה עם סגל הפיקוד של המשטרה במכללה הלאומית לשוטרים בטקס קבלת הפנים לתפקידו החדש. הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים ולאחריו התקיים מפגש של השר עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה בראשות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן.

בעת הפגישה התייחס אוחנה לסוגיית מינוי המפכ"ל ואמר: "לפני שאצא בהצהרות ובתכניות אני מתכוון ללמוד. לא רק מראשי הארגונים, שרים ובכירים לשעבר, אלא גם מכם, המפקדים הבכירים בשטח. כל ביקור שלי במחוז ילווה בסיור בתחנה קטנה או בינונית ואגיע לכל המחוזות. התפיסה שלי היא שאם השוטר בנקודה הכי רחוקה, יקבל את היחס וההכרה – יהיה טוב לכולם. אני חושב שעשו דברים נהדרים בשנים האחרונות בנושא מעמד השוטר, יש שיפור במעמד ובתדמית – אבל צריך לעשות עוד. אני רוצה ששוטר יהיה מישהו שנושאים אליו עיניים, שמכבדים אותו. אתם תראו את זה בביקורים ובפגישות שלי איתכם – אני אוהב את משטרת ישראל".

ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)

עוד אמר אוחנה: "אני רוצה להודות לכם ולאנשיכם על זה שהם מגינים על המדינה, אזרחיה, על שלומם ועל ביטחונם תוך סיכון חייהם. ראינו דוגמה לזאת רק בשבוע האחרון. הפעולה הראשונה שלי הייתה לבקר את הפצועים. המסר ברור – אנחנו כמדינה מחויבים לשוטרים שמסכנים את חייהם, מקריבים ונותנים את כל כולם בשביל ביטחון שלומם של האזרחים. אני יודע שהמשטרה משוועת ליציבות ולמפכ"ל קבוע, וכאמור אני מאוד מעריך את התקופה האחרונה שבה מ"מ המפכ"ל מכהן. ההחלטה על מפכ"ל היא דרמטית וחשובה ובכוונתי לקבל אותה במהירות, אך לא בפזיזות. אקדיש את הזמן ללימוד". 

אוחנה חתם את דבריו בכך שאמר: "אני מצפה ומאמין שתסייעו בידי, עם מאות שנות הניסיון במגוון העשייה של משטרת ישראל שיש סביב שולחן הספ"כ. בעיני, התפקיד של המשטרה הוא לא רק להגן על ביטחונם ועל שלומם של אזרחי ישראל אלא גם להגן על זכויותיהם ועל חירותם. אני מודה לכם מאוד על העשייה, ויחד נעשה עוד רבות בשנים הקרובות".

אמיר אוחנה בטקס קבלת פנים לשר לביטחון הפנים (צילום: דוברות המשטרה)
אמיר אוחנה בטקס קבלת פנים לשר לביטחון הפנים (צילום: דוברות המשטרה)

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן: "במהלך השנה וחצי האחרונות, משטרת ישראל עברה תקופה מאתגרת מאוד. יש בארגון מפקדים ומפקדות, לוחמים, שוטרים ומתנדבים, אשר נרתמים למשימות שלפתחם בנחישות, במקצועיות ובערכיות, בכל עת ובכל מקום. רק בסופ"ש האחרון, היינו עדים לסיכון הרב ששוטרי משטרת ישראל מתמודדים עמו בפעילותם. צוות בלשים מתחנת טירה שעסק בפעילות כנגד האמל"ח הלא חוקי חתרו למגע, סיכנו את חייהם ונפצעו במהלך הפעילות. מכאן אני שולח להם החלמה מהירה".

"הארגון מורכב מתמהיל של עשרות אלפי שוטרים ושוטרות מכל קצוות האוכלוסייה בחברה הישראלית, והם מהווים את פניה היפות של מדינת ישראל. שוטרות ושוטרים מסורים אשר נכונים לכל משימה ולכל אתגר בכל עת. אני מבטיח לך שיש לך על מי לסמוך. מאחל לך בשמי ובשם משטרת ישראל כולה – הצלחה בתפקידך. הצלחתך היא הצלחתה של משטרת ישראל כולה, והיא הערובה לביטחונם האישי של האזרחים". 

בהמשך ביקורו ערך השר לבט"פ סיור במתקני האימונים וההדרכה המתקדמים של המכללה הלאומית לשוטרים ובבית המורשת של משטרת ישראל.