בכירים במשטרה המליצו הערב (רביעי) להנהלת בתי המשפט לתגבר את מעגל האבטחה סביב השופטים בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם השופטת רבקה פרידמן-פלדמן. צפוי כי בית המשפט יאשר תגבור מסויים של האבטחה, וכי בין היתר תיתכן הצבת אבטחה גם סביב התובעת בתיק, ליאת בן ארי.

באופוזיציה ברכו מוקדם יותר על החלטת בג"ץ לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב לדיון הראשון במשפטו ואמרו כי "טוב שמערכת המשפט הבהירה לו שהוא אינו מעל החוק".

ח"כ יאיר גולן ממרצ אמר כי "האזרח נתניהו יתייצב בפני בית המשפט, ככל אזרח. כך ראוי שיהיה, כך ראוי לדרוש מכל אדם השם על ראשו את כתר השלטון והשררה. שלטון החוק אינו מבדיל בין איש עם כח לאיש מהרחוב".

בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד-תל"ם אמרה כי "למרות שהוא נוטה לשכוח זאת, נתניהו כפוף לשלטון החוק בדיוק כמו כל אחד מאזרחי ישראל. העובדה שהוא מכהן כראש ממשלה אינה משנה דבר וחצי דבר. החוק קובע מפורשות שעליו להתייצב בבית המשפט לדיון ההקראה וכך ראוי שיעשה, בלי תרגילים או תירוצים מביכים".

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה אמר כי ״בזמן שנתניהו יגיע לבית המשפט ביום ראשון מיליון מובטלים לא יגיעו לעבודה. סדר העדיפויות שלו ברור - להאחז במשרה שלו במחיר של מיליון משרות אחרות".

לדברי יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, "נתניהו מבין מצויין: אי אפשר לנהל מדינה במקביל למשפט פלילי בשלושה תיקים חמורים, ולכן ביקש, בשיא החוצפה, שלא להתייצב לפתיחת המשפט נגדו. האיש הזה כבר מזמן בטוח שהוא הרבה מעל החוק. טוב שמערכת המשפט לא שיתפה פעולה עם הביזיון הזה והבהירה שכולם שווים בפני החוק".

מהחזית להגנת הדמוקרטיה נמסר: "מברכים על החלטת ביהמ"ש לחייב את הנאשם נתניהו להתייצב לדיון הקראת אישומיו. בקשתו להיעדר מהמעמד מוכיחה כי גם הוא מבין כי ר"מ לא יכול לכהן בזמן משפט. תירוציו כאילו רצה לחסוך הוצאות מיותרות הן לעג לרש ממי שעומד בראש ממ' הבזבוז של 36 שרים. התקפתו על הפרקליטות היא המשך של שיטות המאפיה".