רביב דרוקר, פרשן מערכת חדשות 13 ועורך התכנית "המקור" סיפר לסיון כהן ב-103FM על התהליך שעבר עם צוות התוכנית לטובת השידור הצולל אל תיק 4000, על חומרי החקירה אליהם נחשף, ואף הביע את דעתו על סוגיית נוכחותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת משפטו בעוד שלושה ימים. בהמשך, התייחס לפרשה שחשפה אילה חסון לגבי ההקלטות הגנוזות של היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט

המקור הערב מיד אחרי חדשות ערוץ 13 רלוונטי מאי פעם אתה צולל אל תוך תיקי נתניהו.
"צולל לתוך תיק 4000 - 'בזק-וואלה' שהוא הגדול ביותר, החמור ביותר, תיק שוחד. כבר שנתיים ורבע מאז פרץ לעולמנו, מאז מאות פרסומים, אבל באופן טבעי הם היו מקוטעים כי לא היה חומר חקירה. פה חצי עדות, פה רבע תמלול, ואנחנו עברנו על כל חומר החקירה או כמעט כולו, כי הוא כמעט אינסופי וקשה להגיע לכל עדות, וניסינו להביא את הראיות המרכזיות שמוכיחות, לכאורה, שנתניהו קיבל משהו. הראיות המרכזיות שהוא נתן משהו לכאורה והאם יש ראיות שהוא היה מודע לכך שיש חיבור בין מה שכביכול ניתן בבזק וכביכול הוא מקבל בוואלה, ולנסות להגיע לאיזשהו שיפוט. הבאנו כמה עדים מרכזיים, בעיקר התרכזנו בעדי הגנה, אנשים שבצד הנרטיב של נתניהו, שמנו מולם את הראיות ורצינו לראות האם זה יגרום להם לשנות את עמדתם".

תן לנו ספויילר קטן.
"אחד מהם לפחות אני חושב ששינה את עמדתנו, השני קצת פחות וזה הפך לוויכוח די מטורלל אבל אני חושב שבאופן כללי זה תיק שמתאפיין בהר ראיות עצום וכמעט בלתי נגמר וגם תלות בעד אחד מאוד משמעותי. יש המון עדים שאם יקרה להם משהו או יחזרו בהם מעדותם התביעה תוכל להסתדר, מומו פילבר הוא עד שיש בו תלות אמיתית. במובן הזה, זה דרמה אמיתית כי בעדותו כעד מדינה, אנחנו נביא קטעים ממנה היום בערב, הוא היה לפחות במקום אחד ומאז, לפחות לפי הלייקים שהוא עושה לכל מיני ציוצים, הוא במקום אחר או שהוא רק מעמיד פנים שהוא במקום אחר. השאלה היא איזה פילבר תקבל התביעה על דוכן העדים כשהוא יבוא להעיד".

שיח לא קטן סביב התייצבות נתניהו בבית המשפט, הכרחי לדעתך?
"אני חייב להגיד שאני מתקשה לגייס אנרגיות אמוציונליות לוויכוח הזה. אני חושב שלא היה קורה כלום אם הוא לא היה מגיע, וזה בסדר גמור שהוא כן מגיע. אני חושב שכשאתה רואה נגיד יועמ"ש למשל המתלונן על איומים כלפיו ורה"מ לא מצליח לגנות את זה ומשתף מאמר שקורא להתפטרותו של היועמ"ש לממשלה - שם יש לי הרבה יותר אמוציות מאשר אם הוא יגיע או לא יגיע לדיון".

השר אמסלם אמר שמנדלבליט הוא עבריין לכאורה.
"תארי לעצמך שהוא היה אומר דבר כה בלי רוח גבית מבלפור. הטקסיות היא מאוד מעניינת אבל אחרי יום ראשון איזה חצי שנה לא יהיו דיונים כי יהיו נושאים טכניים של מי בא להעיד, מתי, מתי נפתח, כמה דיונים יהיו בשבוע. הטקס הוא מעניין אבל חשיבותו מוגבלת. כששר במדינת ישראל שזה עתה מונה על ידי נתניהו ועכשיו מקורב אומר דברים כאלה על היועמ"ש לממשלה, בלי שום גיבוי משפטי מאחורה, גיבוי אמיתי, זה פשוט מגעיל".

פירקו לגורמים גם את אותה פרשה שחשפה אילה חסון, הדעות הן לכאן או לכאן, צריך לחקור לדעתך?
"זה שהוא מוצף על ידי אינטרסנטיים אין שום בעיה, גם אני מוזן בחומר על ידי אינטרסנטיים. הבעיה היא שקצת מתבססים על כך שהציבור כבר לא זוכר כלום ושונא את הפרשה הזאת ולא מתעניין בה, כדי לפזר אבק בעיניים של כולם. מה זאת אומרת צריך לחקור? הפרשה הזאת נחקרה עד דק, עינו את מנדלבליט ממש ימים על ימים, על שאלות סופר קטנוניות, נכנסו באמא שלו, דיברו אליו מגעיל. אחד כמוני שלא מקורב למנדלבליט ושפגש אותו פעם אחת בחיים לפגישה - מה שעשו לו בחקירה היה הזוי. אז לטעון בדיעבד שלא הייתה מוטיבציה לפרקליטות ולמשטרה ושהם רצו לסגור ולטייח זה נשמע לי פשוט הטענה הכי מוזרה בעולם. מערבבים בין 2 מועדים, המועד בו התקיימה השיחה הזאת כשלא הייתה חקירה נגד מנדלבליט, למועד שנתיים וחצי יותר מאוחר שהייתה חקירה. מנסים לצייר טיוח אבל זה באמת נראה לי כמשהו שהכי סותר את השכל הישר שאתה יכול לחשוב עליו".