נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא הערב (חמישי) דברים בטקס הממלכתי לציון יום איחוד ירושלים, בטקס בגבעת התחמושת בעיר. בגלל התפשטות נגיף הקורונה, הוקלטו דברי הנשיא מראש ושולבו בטקס.

"אנו מעלים היום על ראש שמחתנו את בירתנו המאוחדת, ירושלים, ומציינים 53 שנים למלחמת ששת הימים ולעיר שחוברה לה יחדיו", אמר הנשיא בפתח דבריו והוסיף כי "קשה לי לתאר במילים את התחושה שלנו, בני ירושלים, שזכינו להיות שותפים במלחמה על איחוד העיר"

"אנחנו שגדלנו בעיר חצויה, בכמיהה ובתפילה לירושלים שלמה, לא יכולים לשכוח לעולם את ההרגשה העילאית. ההרגשה שמילאנו את חובתנו כלפי העם היהודי לדורותיו, 'עומדות היו רגלינו בשעריך, ירושלים. ירושלים הבנויה - כעיר שחוברה לה יחדיו'", הדגיש ריבלין.

בהמשך דבריו, תיאר הנשיא את הרגע ששמע את הקריאה "הר הבית בידינו" במכשיר הקשר, כשהיה בדרכו עם חבריו על נגמ"ש בדרך מבית לחם לחברון, כששימש קצין מודיעין במילואים בחטיבה הירושלמית. עוד אמר כי "מדי שנה אני מוצא עצמי נפעם אל מול הפלא של העיר ירושלים. ירושלים בירת ישראל, בירת העם היהודי, היא עיר חד פעמית שאין עוד כמוה בעולם. עיר שהיא בית לכל הדתות, עיר שמספרת היסטוריה ארוכה של קרבות ושל ניצחונות, עיר של תרבות ואומנות, עיר שיש בה גם הרים וגם גֵּיאָיוֹת, גם חומה, גם יער וגם מעיינות. ירושלים שלנו, היא הלב הפיזי והרוחני של העם היושב בציון - העיר שעליה חלמנו ושאליה התפללנו במשך יותר מאלפיים שנות גלות. בעיר הזו ממש, אנו זוכים לחגוג היום את הריבונות שלנו כעם חופשי בארצו".

"לפני 53 שנים לחמנו על ירושלים, ואילו היום אנחנו צריכים להכריז על מלחמה חדשה. לא מלחמה לשחרור העיר, אלא מלחמה על פיתוח ירושלים. מלחמה על הפיכתה של ירושלים ל'יפה נוף משוש כל הארץ', המלחמה הזו היא לא מלחמה של שישה ימים. המלחמה האמיתית על איכות החיים בירושלים, על שמירת השלום והשקט ברחובותיה, על הפיכתה למטרופולין משגשג, היא מלחמת מאה השנים שלנו. מלחמה שיש לנהל לטווח ארוך," הוסיף ריבלין.

בנוסף, בירך הנשיא את ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ואמר: "כאיש ציבור בעל עמדות לאומיות אתה לוקח אחריות אמיתית על כלל חלקי העיר, במזרח ובמערב – זו ציונות אמיתית. יש לך אחריות כבדה, ועוצמה אדירה, ויכולת עשייה והשפעה על ההיסטוריה של העם היהודי".

"בירושלים שלנו, של כולנו, אין ואסור שיהיו חורים שחורים – זו אחריות עירונית ולאומית. קטמון, ועיר דוד, בית צפפא ומעלה הזיתים, ככר השבת ושער שכם, פסגת זאב ובית חנינא, רחביה ואבו תור, עזרת תורה וגילה, כולם חלק מאותה העיר, שאנחנו כולנו ממשיכים לחבר אותה יחד. זו המשמעות העמוקה של ירושלים מאוחדת, של ירושלים שחוברה לה יחדיו. שישו את ירושלים, גילו בה כל אוהביה, חג ירושלים שמח", חתם הנשיא את דבריו.