משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפתח היום (ראשון) בשעות הצהריים, ובאופן טבעי מעורר עניין גם בכלי התקשורת ברחבי העולם. ב"גרדיאן" הבריטי נכתב כי "נתניהו נלחם בהאשמות בחוזקה, והציג אותן כציד מכשפות פוליטי. ייתכן והוא חושש מהדימוי השלילי של הופעתו בבית המשפט, ולכן עורכי דינו ניסו לחלץ אותו מהגעה לדיון".

סיקור משפט נתניהו בגרדיאן (צילום: צילום מסך מתוך הגרדיאן)
סיקור משפט נתניהו בגרדיאן (צילום: צילום מסך מתוך הגרדיאן)

עוד ציטט העיתון את פרשן מעריב, בן כספית, שכתב בשישי האחרון: "הסיכויים שנתניהו יצלח את היום בלי תמונתו ההיסטורית של ראש ממשלה יושב על ספסל הנאשמים, אינם גבוהים. גם אם יצליח היום, ייכשל באחד הימים הבאים. נתניהו יודע שזו תהיה אחת התמונות הנצפות ביותר בהיסטוריה. הוא יודע שהיא תהיה אחת התמונות הראשונות בערך הוויקיפדיה שלו. הוא יודע שזו תמונה שתיצרב בתודעתם של מיליונים, אם לא למעלה מזה. הוא עשה כמעט הכל כדי להימנע מאותה תמונה, אבל נכשל".

באל ג'זירה בחרו לסקר את פתיחת ההליך בכותרת "ראש הממשלה הישראלי, בלתי מנוצח בבחירות, הולך למשפט". עוד נכתב באתר הרשת הערבית: "המחזה המדהים יצעיד את ישראל אל טריטוריה פוליטית ומשפטית לא נודעת, בהליך שיכול להוביל לסיום דרכו של המנהיג שהפך בלתי מנוצח בקלפיות בעשור האחרון".

סיקור משפט נתניהו באל ג'זירה (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)
סיקור משפט נתניהו באל ג'זירה (צילום: צילום מסך אל-ג'זירה)

גם ב"וושינגטון פוסט" בחרו להציג בכותרת את העובדה כי מדובר בפעם הראשונה בה ראש ממשלה ישראלי מכהן יושב על ספסל הנאשמים. "המשפט יאיץ עימות חסר תקדים בין מערכת הצדק הישראלית לבין העומד בראשות ממשלתה", נכתב בעיתון האמריקאי.