לקראת פתיחת משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הבוקר (ראשון) ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד-תל"ם), לשעבר מפקד אגף חקירות במשטרה, עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM, והתייחס להליך הצפוי.

אנחנו נראה משפט צדק לדעתך?
"אני חושב שפה דווקא ביום הזה צריך לנקות הרבה מאוד דברים. היום נפתח משפטו של בנימין נתניהו, זה לא משפט לא של דעות ולא של רעיונות, זה לא של הימין ולא של הליכוד, זה משפט שמייחסים לאדם,  במקרה הזה בנימין נתניהו, עבירות פליליות והמשפט יהיה בבית המשפט, הראיות יהיו שם והדיון יהיה שם".

פעם ראשונה בהיסטוריה שמישהו עושה דיל עם עיתונאי? רוצה לעשות איתי דיל?
"אני מוכן לעשות איתך עכשיו אבל אני אגיד לך שלגבי הסיפור של הכותרות שיש על סיקור חיובי, אגיד לך כיצד אני רואה את הדברים. כתב האישום הוא לא על סיקור חיובי, הוא על 'תן וקח', על עבירת השוחד, שחלק ממנה הוא מתן סיקור חיובי כמו שקוראים לו והתמורה לדבר הזה הוא הטבות גדולות במאות מיליונים".

איך זה שונה מחוק ישראל היום?
"דווקא בגלל שאני כן בפוזיציה פוליטית אני מנסה להיות יבש ככל שאפשר, נתתי את תמצית כתב האישום. גם כשקראו בתוכנית, שמעתי שדיברתם על שמפניה וסיגרים, אז המינוח הנכון זה לא שמפניות וסיגרים אלא טובות הנאה מתמשכות לאורך שנים, עם מנגנון שלם שטיפל בעניין הזה".

לשים בשקיות שחורות שלא ידעו.
"כשמדובר על תיק 2000, אני מבין מתיק 2000 זה מערכת שהייתה כמעט ויצאה לפועל או הייתה כוונה לבצע אותה בפועל של משא ומתן בין רגולטור, לא לבין עיתונאי, לאיש עסקים - פה הטעות הגדולה. הרגולטור בנימין נתניהו ואיש העסקים נוני מוזס שניהם בבית משפט היום". 

מה זה שונה מחוק ישראל היום?
"הטענות האלה, אני מניח כי גם הן נמצאות בתוך כתב האישום, חלקים מסוימים מהטענות שהעלה בנימין נתניהו כמו כל נחקר כל חשוד, עלו נבדקו ונשללו. מה שיש היום ואני מדגיש את העניין הזה לא מתוך שמחה, נפתח משפט על תיק חמור ביותר, שוחד, מרמה והפרת אמונים כנגד ראש ממשלה שביצע את העבירות האלה בזמן שהוא ישב על כיסא ראש הממשלה בתור ראש הרשות המבצעת".

כולם עושים דילים עם עיתונאים. אם אשכנזי אומר שנוני מוזס עושה מה שהוא אומר לו ובמקביל מונע כניסה שלהם לבסיסי צה"ל – זה שוחד? 
"צריך לקרוא את כתב האישום, אני לא יודע מה יהיה בסוף. יעלו עדים, גם עדי מדינה, הם יספרו סיפור ואת תמציתו אנחנו רואים בכתב האישום. אבל כמו בכל תיק, וודאי תיק חקירה שמתברר בבית המשפט, יעלו עדים ויספרו סיפור, עדים כאלו ואחרים, ואת כל השאלות כולל שאלות שינון אמר וכל השאלות שבן אמר ישאלו על ידי הסנגורים. אנחנו נמצאים במגרש אחר עכשיו, המגרש הוא מגרש משפטי שנפתח היום אבל מה שקורה סביב המגרש המשפטי מטריד הרבה יותר".

זו דמוקרטיה.
"לא זו לא דמוקרטיה, שאתה שומע השתלחות חסרת רסן של אנשים מהמערכת המבצעת, שרים וח"כ, נגד היועמ"ש לממשלה אתה יכול לקרוא לזה דמוקרטיה, וזו דמוקרטיה מאוד שברירית. אני חושב שגם אתה לא מרוצה מהדבר הזה. אין הוקעה של הסיפור הזה".

קראו למנדלבליט עבריין לכאורה, אבל לנתניהו כל היום קוראים עבריין והוא לא הורשע אבל זה לא מעניין אף אחד.
"יש פה מערכת, אני מסתכל על זה לאורך זמן זה לא היום או אתמול יש פה מערכת שלמה שפועלת בדה לגיטימציה של מערכת אכיפת החוק בהיבטיה הרחבים והיא קורית ומתרחשת על ידי הרשות המבצעת על ידי ראש הרשות המבצעת וכשהדבר הזה קורה זה הדבר הכי קרוב לא לאנרכיה אלא למקומות שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם בלי קשר לזווית הפוליטית שלי שלך או של מישהו אחר. את הסיפור הזה צריך להוקיע".