ברקע פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, התייחס היום (ראשון) שר המשפטים לשעבר חיים רמון בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM לסוגיית משפטו של ראש הממשלה: "מתחזקת דעתי שמדובר באבסורד. חצי מהעם חושב שהוא אשם לגמרי, וחצי מהעם חושב שהוא זכאי לחלוטין. המציאות הזאת תקרע ותשסע את החברה הישראלית, אם היינו חכמים היינו מחוקקים את החוק הצרפתי".

כספית: פעם אחד מהמתנגדים של נתניהו, והיום הביביסט מספר אחד, מה קורה? 
"איי איי... אתה"...

כספית: נו, אני אוהב להתחיל איתך ככה. מה מפתיע?
"אתה רק עכשיו חטפת על זה שאמרת רבע מילה טובה על גנץ והפכת לדמות מטרה. אתה מבין? השנאה כנגד ביבי מעבירה אנשים על דעתם, ואותי לא. עכשיו אני אגש לגופו של עניין: כשאני רואה את המחזה הזה, שראש ממשלה מכהן נכנס לבית משפט, זה מחזה אבסורד מבחינתנו. הרי חצי מתושבי המדינה, שכנראה אתה נמנה עליהם, חושבים שבנימין נתניהו אשם באופן מוחלט, וחבל על הזמן. בעוד חצי מהעם בטוח שהוא זכאי. המציאות הזו תקרע את החברה הישראלית לאורך זמן. אם היינו חכמים והיינו יודעים בזמנו היינו מחוקקים את החוק הצרפתי. מה שקורה זה אסון חברתי ופוליטי, והיה צריך מנוע את זה".

פרופ' אלדד: ונניח והיה החוק הצרפתי הוויכוח היה סביב השאלה האם לבטל אותו.
"כן, אבל אז החוק היה, והוויכוח האם ראש ממשלה יכול לכהן עם כתבי אישום היה מסתיים. עכשיו אני רוצה לדבר על הפרקליטות, ולא על השופטים: צריך גם שכל. יושב נתניהו, בא ואומר שיתנו לו להימנע מהמחזה שמשפיל אותו וגם לא לכבוד עם ישראל. כל חלקו בדיון היום היה במשך חמש דקות. מה היה קורה אם היו מוותרים על זה? ואני מדבר על השכל הישר. אומרים 'וואו בוזגלו', ואני אומר: ראש ממשלה זה בוזגלו? אתם הייתם פעם בבית המשפט המחוזי בירושלים? האם חקרו את נתניהו כמו בוזגלו? הרי הוא נחקר בבית ראש הממשלה, בשעות שנוחות לו. נתניהו הוא לא בוזגלו, ואני גם מכיר את הכניסה לרחוב כשר משפטים, ויודע שיציאה וכניסה שלי לבניין הייתה משתקת את הרחוב למשך שעה". 

כספית: אני אביא לך את הטיעון הנגדי כי אני חושב שהטיעון שלך רע. גם כל שריו ותומכיו של רה"מ מערערים על הלגיטימציה של המשפט הזה, ועל כן היה חשוב לתקוע את הדגל.
"מערער? אז מה! הוא בא לבית המשפט כמו כל אחד מאיתנו". 

כספית: אז בקיצור זה גם המשפט שלך היום? 
"לא. חס וחלילה. מה פתאום? אולי זה המשפט שלך, לא שלי, אבל אי אפשר להתעלם מזה שנתניהו הוא ראש ממשלה. כנאשם הוא עומד לדין ויישא באחריות למעשיו, אם הוא עשה אותם. כראש ממשלה הוא ראש הממשלה של כולנו". 

כספית: הכרתי פעם מישהו, קראו לו חיים רמון הצעיר, והוא היה קורע אותך לגזרים, אבל חבל שהוא כבר לא איתנו. 

פרופ' אלדד: אני חושב שזה לא נכון.
"אני הכרתי את בן כספית הצעיר, וכל מה שאני למדתי על הפרקליטות ועל הדרך שבא היא מתנהלת למדתי ממנו. פעם היה בן כספית שלא היה רדוף נגד בן אדם אחד, ואני הכרתי אותו, אבל לצערי הוא לא איתנו. הוא הפך למשהו אחר".

כספית: אללה ירחמו. תהיה נשמתו צרורה בצרור החיים.
"בן, זה לא הוגן, תן לי לדבר. אני בניגוד אליך משנת 93 מבקר חריף של המערכת, והפכתי לשר משפטים בכדי לתקן אותה. זה לא הסתייע, כמו שאומרים. ואותו הדבר קרה גם לריבלין, לנאמן, לרפול, ולעוד רבים וטובים ממני. בגלל שמדובר בנתניהו אתה מכשיר כל שרץ של הפרקליטות".

כספית: אם זה לא הייתה אתה הייתי תובע אותך. אני לא מכשיר שום דבר ואתה יודע כמה לחמתי. מי שחושב שאנחנו פה במשפט העם, וחושב שזה לגיטימי.
"אבל למה אתה מתווכח איתי? אני אמרתי לך משפט העם? אני באתי ואמרתי שראש ממשלה שעבר עברות צריך לעמוד לדין, ועל כן אני חושב שצריך לעשות את החוק הצרפתי".

כספית: אתה יודע מי טרפד את החוק הצרפתי? הליכוד.
"אני מבקר באופן ענייני את הפרקליטות, וחושב שסיקור להפסיד את ראש הממשלה כתקדים בסיקור אוהד זה לא יעשה. אני לא מתייחס לתיק 1000 או 4000 בנושאים אחרים".

כספית: אתה נכנס לנעליהם של כל מערכות התביעה והמשטרה, אבל אנחנו חוזרים על עצמנו. עזוב. דעתך לגיטימית. 
"לא. אתה אומר שדעתי לא לגיטימית".

כספית: אבל אמרתי לגיטימית. עוד פעם אתה נופל עם השמיעה שלך? יצאת מדעתך!
"עכשיו אמרת לגיטימית, אבל התחלת איתי כשפעם הייתי אחרת. אתה השתנת בן, זה לא אני שהשתנתי". 

כספית: אתה מוכן לתת לי לסיים את הריאיון הזה? זה כבר פתטי.
"אתה השתנת בגלל שהנושא הוא ביבי". 

כספית: אלוהים ישמור.

פרופ' אלדד: תודה לך על הריאיון הזה.