עו"ד ציון אמיר התראיין היום (ראשון) לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני הדיון בעניינו: "הדרך הנכונה להתנהג במעמד זה היא להגיב להאשמות בבית המשפט. עם זאת, כשראיתי את נתניהו נושא דברים זה לא היה ראש הממשלה - זה היה האזרח נ' נגד מדינת ישראל הגדולה. קשה לי לבוא אליו בטענות, הוא זועק את הזעקה שלו".

מה עובר על סנגור של אישיות כל כך בכירה שנכנס לאולם ביום כזה?
"בלי לחטוא במליציות יתר אתה מרגיש שגם אתה עומד למשפט. ממש כמו התובע, ואני מניח שגם השופטים מרגישים ככה. זו תחושה של אחריות כבדה שיש לך על הכתפיים. במיוחד אם אתה מאמין אולי בחפותו של הלקוח שלך, ובטענות שיש לך להשמיע". 

אתה מכיר את האמרה 'אין סנגור הופך קטגור', וכשנתניהו יוצא בכתב אישום חריף מאוד נגד המערכת המשפטית הוא עושה מהלך נכון או שהוא שוגה? 
"התשובה הנכונה והדרך היחידה להתנהל היא להרים את עצמך בשערות ראשך, ולהתנהג בניגוד לכל תגובה אנושית מתקבלת על הדעת. זאת אומרת, זורקים עליך אבנים, מכפישים אותך, ועדיין אומרים לך אל תגיב. תגיב רק באולם, כאשר תעמוד מול דוכן העדים, וכאשר בסנגורים שלך ישמיעו את טענות ההגנה שלך. מסתבר שזו הדרך היחידה, הטובה, והנכונה אם אתה רוצה להתנהל נכון בבית משפט. אני עדיין חושב שזו דרישה כמעט בלתי אנושית כשמעמידים לדין ראש ממשלה שמופקד על מערכות האכיפה וצריך לשמור עליהם. כשראיתי היום את נתניהו עומד שם זה לא היה ראש הממשלה נתניהו, זה היה האזרח נ', האזרח הקטן מול המערכת הגדולה שנקראת מדינת ישראל. קשה לי לבוא אליו בטענות, הוא זועק את הזעקה שלו ומאמין בחפותו". 

הוא גם איש חכם ומוכשר בצורה בלתי רגילה, ואמור לדעת שזה לא מקדם אותו במאמץ העיקרי, והוא לצאת זכאי. או שהוא בכלל לא מתכנן לנהל את המשפט הזה עד הסוף, ורוצה שבסוף מעמדה של כוח הוא יגיע ליועץ במקום שאני אהרוג אותך ואתה אותי בוא נגיע להסכם נוח.
"אתה צודק, ועל זה נאמר שמי שמנהל את השמאל יש לו לקוח טיפש. כדאי שיקשיב לעורכי הדין שלו. זה כמו טייס שנכנס לוורטיגו, ואומרים לו 'אל תטוס לפי ההרגשה, תטוס לפי המכשירים'. נתניהו היה צריך לפעול רק עם המכשירים, ולא עם תחושת הבטן. לך תגידי לראש ממשלה 'שב ותשתוק', זה לא קל לעשות את זה". 

בהתייחסו לכך שהיה פרקליטו של הנשיא לשעבר משה קצב אמר: "אני נושא צלקות מהאירוע הזה. זה היה אירוע יותר מאורגן בבית הנשיא, שכן השגנו לו עסקת טיעון חלומית וברגע האחרון זה נגמר כמו שזה נגמר. קשה מאוד לשכנע אנשים לשנות את עמדתם רק כי אתה עורך דין. יכול להיות שבסוף יצא משהו. לך תדע, אולי בסוף יגידו הקוסם עשה את זה שוב".

האם יגיעו לעסקת טיעון תוך כדי משפט?
"תלוי מה יהיה בשדה הפוליטי. המשפט הזה יכול להיות טרגדיה גדולה למדינה ולמוסדות הממלכתיים שלה, וצריך להביא אותו לכדי סיום שאפשר לבלוע אותו משני הצדדים. זה משהו שאסור לוותר עליו, כי אחרת אני רואה פה קרקס משפטי שיימשך שנים. מעבר לזה, אני מאמין ששלושת השופטים האלה רוצים לעשות משפט צדק. חד וחלק".