ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין הערב (ראשון) לערוץ 13 ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הנאום בפתח משפטו: "ראש המשלה עמד בפני הציבור כראש כנופיה של פשע מאורגן, הוא מאיים על השופטים, הוא מאיים על המשטרה, הוא מפטר מפכ"ל, הוא שולח אנשים לאיים על היועמ"ש".

לדבריו, "אדם חזק, הגון ומוסרי שבטוח בצדקתו לא קורא למפכ"ל המשטרה רמאי ופושע, לא מסית נגד פרקליט המדינה ומאיים על בתי המשפט. מי שנוהג כך זה לא אדם חזק אלא עבריין שמנסה להימלט מאימת הדין. הוא לא מתנהג היום בצורה אחרת ממה שהוא התנהג בשנתיים האחרונות".

בנימין נתניהו בכניסה לבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו בכניסה לבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האם אתה מאמין במערכת המשפט?
"בהחלט. אני חושב שמערכת המשפט הגונה. היא לא פתורה מטעיות, במקרה שלי הם טעו טעות חמורה, וביצעו הנחות בלתי מתקבלות על הדעת לגבי ראש הממשלה נתניהו ובראשונה בפרשת הצוללות. במדינת ישראל ישנם שני אנשים שקנו צוללות מגרמניה אחד זה נתניהו והשני זה אני. אני יודע בדיוק במה זה כרוך. מבלי שום צורך לגעת פרט נוסף ממה שפורסם, מה שאנחנו יודעים עכשיו מספיק כדי להעמיד את רה"מ לדין על מרמה והפרת אמונים בנושא שנוגע לקיום המהותי של מדינת ישראל בהקשר לפרשה זו".

בהתייחסו לאישומים נגד נתניהו אמר: "אני לא מתמצא בפרטים, לא חקרתי את זה כעורך דין ואני לא יכול להביע דעה, אני מדבר על ההתנהגות שלו כראש הממשלה נגד מערכת המשפט. הוא אמר על מפכ"ל משטרה, אחד מלוחמים הגדולים של שירות הביטחון, שהוא העביר מליונים ליועץ התקשורת שלו ותפר תיקים יחד עם הפרקליטות". 

אם הוא יורשע וישב בכלא על שוחד, מה יהיה הבדל ביניכם?
"ההבדל בנינו הוא שאני ניסיתי לעשות שלום עם הפלסטינים וכמעט הצלחתי. כשהיה צריך להילחם באטום, אני דאגתי שיחוסל הכור הגרעיני שאיים על ישראל, הוא רק מדבר על זה. אני נלחמתי בחמאס והשתקתי את החיזבאללה למשך 14 שנה. דיברתי פחות ועשיתי יותר. הוא אומן ביצירת פאניקה, בהופעות תיאטרליות. אחרי שהמאפרת שמסיימת לצבוע לו את השיער, הוא מופיע בפוזה של שחקן תיאטרון.

אולמרט חתם את דבריו בכך שאמר כי "כל האשמות שהוטלו בי לא היו קשורות לתפקיד רה"מ, וכל מה שנאמר על נתניהו זה ניצול לרעה של תפקיד רה"מ בעניינים החשובים ביותר במדינת ישראל".

תגובת הליכוד לדבריו של אולמרט: "מגוחך לקבל הטפות מוסר מאסיר משוחרר שכל מה שעשה בחייו זה לוותר על הכותל".