סיעת ימינה הניחה היום (שני) על שולחן הכנסת את הצעת "החוק הצרפתי", שאמור למנוע חקירות נגד ראש ממשלה מכהן, למעט בעבירות חמורות.

כזכור, הרבה דובר על אותו חוק, בעיקר מצד חברי הליכוד במהלך השנה האחרונה, בהקשר של כתבי האישום שהוגשו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם זאת, בניסוח הנוכחי של החוק שהציעה סיעת ימינה, נכתב כי הוא לא מתייחס לחקירות שמתנהלות בהווה, אם כי הניסוח יכול להשתנות בכל עת.

בנוסף, יש לציין כי הצבעה כזו תוכל לגרום לקרע בין סיעות הקואליציה של ממשלת האחדות החדשה, כאשר סביר להניח שכחול לבן, שהתנגדה לחוק בצורה מוחלטת במהלך שלושת סבבי הבחירות שהתקיימו השנה, לא תתמוך בו.

מימינה נמסר: "כפי שאנחנו רואים בימים האלה, חקירות ומשפט פלילי נגד ראש ממשלה מכהן פוגעים מאוד ביכולתו לתפקד ומעניקים כח יתר לפרקליטות. הפרדת הרשויות מחייבת למנוע מצב בו ניתן יהיה להלך אימים על ראש ממשלה מכהן ולסכל את בחירת הציבור הדמוקרטית באמצעות רדיפה משפטית".

"בתקופה האחרונה אנחנו עדים בצורה הכי מוחשית לנזקים הכבדים שגורמות חקירות נגד ראש ממשלה מכהן לדמוקרטיה, ליציבות השלטונית, ולאמון הציבור במערכת אכיפת החוק, שנתפסת, בצדק, כשחקן פוליטי. הפתרון למציאות המעוותת הזו אינו בנאומים וצעקות אלא בחקיקה. נבחרנו כדי לתקן", נמסר בהודעה מטעם המפלגה.