חבר הכנסת ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר (רביעי) בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב לסקר שפורסם ב-103FM וחוזה ייתרון משמעותי לראש הממשלה נתניהו: "הקשבתי לסקר הזה, 42% יותר מ-70% ממצביעי הליכוד, זה מה שמוכיח כמה זה מסוכן כשהנאשם בשלטון. זה שקר מסוכן ומפחיד".

בהמשך התייחס לפיד בראיון ל"שש עם" לדיווחים כי הרמטכ"ל לשעבר, גדי אייזנקוט, יצטרף לפוליטיקה: "גדי אייזנקוט מוזמן ליש עתיד אבל אני זה שיוביל. לא ארוץ יותר תחת מנהיג אחר".

אתה מדבר על הפיכה אבל אין הפיכה
"ראש ממשלת ישראל עומד מוקף בשריו, מה הוא אמר לאזרחי ישראל? נתניהו מאוד טוב בלקחת טענה ולחזור עליה שוב ושוב ויש לו את תיבת התהודה של השלטון, שאומר יום אחרי יום כבר שנתיים לכל אזרחי ישראל שהמפכ"ל שהוא בעצמו מינה, פרקליט המדינה שהוא עצמו מינה, היועמ"ש לממשלה שהוא מינה... בסוף הוא מדבר על אלפי אנשים - שוטרים, חוקרים, פרקליטים, עיתונאים, פוליטיקאים מהאופוזיציה, שותפים לקונספירציה ענקית אפלה שמטרתה לערער את השלטון. בסוף הם מתחילים להאמין הם אומרים 'זה ראש הממשלה'".

דוידוב: "הריבון הוא העם".
יוכפז: "42% מקבל את זה".
לפיד: "זה מה שמפחיד".

"הציבור מאמין מפני שראש ממשלת ישראל, שהוא גם נאשם במשפט פלילי מנצח, מנצל לרעה את כוח השלטון בשביל לתקוף את המדינה", הוסיף בשיחה עם 103FM, "אני לא זוכר הרבה דוגמאות לזה שהשליט תוקף את המדינה".

אמרת בטעות מנצח במקום מנצל. הוא מנצח פעם אחר פעם.
"מנצח על תזמורת של כל הכנועים האלה שעמדו מאחוריו. בסוף לשלטון יש כוח והשלטון מוכר שקר נורא לאזרחי ישראל באופן מאוד עקבי מפני שהוא מפחד ללכת לבית סוהר".

במה דברי רה"מ שונים מהדברים שאמר אביך ז"ל שדיבר על הפרקליטות במונחים של יחידת טרור?
"אבא שלי לא היה נאשם בשלושה תיקים פלילים חמורים של שוחד, מרמה והפרת אמונים. לאבא שלי הייתה ביקורת על הפרקליטות וגם לי יש, אבל נתניהו רוכב על הנמר הזה כבר הרבה זמן. יש ביקורת על המערכת המשפטית, צריכה להיות, יכולה להיות ביקורת על המערכת המשפטית, אבל היא  הקלה על נתניהו באופן משמעותי ולא תקין".

גם לנאשם מותר למתוח ביקורת על הפרקליטות
"נכון אבל כשאתה מדבר כל הזמן על זה שאתה ראש ממשלת ישראל, אין לך זכות לתקוף את כל המערכות החיוניות של חיינו ואת הדמוקרטיה הישראלית. הרי אם הוא שם את עצמו מעל בית המשפט, מעל המשטרה, מעל החוק, אז אנחנו מפסיקים להיות דמוקרטיה, בגלל זה אמרתי שזה נשמע כמו הפיכה".

לפיד הסביר עוד: "בן אדם שאומר אני רוצה להיות מעל החוק תנו לי להיות מעל החוק, הוא רוצה להיות מעל החוק כי אחרת הוא ילך לבית הסוהר ולא אכפת לו לשרוף את המועדון". לדבריו, הוא גם יודע שכשהוא מדבר ככה לחסידיו זה ייגמר באלימות, ליאת בן ארי עם אבטחה כבדה, אביחי מנדלבליט עם אבטחה כבדה, במקרה?". יוכפז שאל: "אתה אומר שהוא ידע, מה זאת אומרת?" ולפיד השיב: "איש עם ניסיונו של נתניהו הוא לא יודע?".

יוכפז: "אתה רומז שנתניהו מניע תהליך שיביא בסופו של דבר לשפיכות דמים ביודעין?"
לפיד: "לא רומז, אומר".
דוידוב: "תסביר".
לפיד: "כשאדם עם הניסיון של נתניהו עולה לשידור בטלוויזיה בפריים טיים ומדבר על זה שמנסים לתפור לו תיק ולפגוע במדינה ולפגוע בימין מה הוא לא יודע איך שומעים אותו? מי שומעים אותו? הוא לא יודע שיש גורמים קיצוניים שיסיקו את המסקנה? הוא יודע וכל המערכת יודעת בגלל זה הם עם אבטחה. הם עם אבטחה כי יש איומים".

יו"ר האופוזיציה הוסיף עוד בשיחה עם 103FM: "אם מישהו חושב שאביחי מנדלבליט וליאת בן ארי מסכנים את המדינה, אז הגרסה שלו לפטריוטיות עלולה להיות שהוא יציל את המדינה מהם". לדבריו, נתניהו משחק באש והוא משחק באש כי כבר לא ממש אכפת לו. "כל מה שמעניין את נתניהו זה לנסות להציל את עצמו ממשפט. אנחנו באירוע חמור שמסכן את הדמוקרטיה הישראלית", אמר, "זה לא עניין משפטי של אדם אחד, זה הפך להיות סכנה למדינת ישראל, לחיוניותה, למוסדות החוק שלה, לשלטון החוק שלה".

ליאת בן ארי עם אבטחה צמודה בכניסה לביהמ
ליאת בן ארי עם אבטחה צמודה בכניסה לביהמ

עצם השתיקה של גנץ או תגובתו הרפה הופכת אותו לשותף בקמפיין נגד מערכת האכיפה והחוק?
"אין לי דרך להסביר את זה בחיי, רצתי עם האנשים האלה שנה ברחובות".

יעלון אמר שהוא מצטער על בחירת גנץ לראשות התנועה. גם אתה חושב כך?
"בדיעבד כן, בסוף מה שסיכמנו. תמיד אומרים אתם רק מפלגת רק לא ביבי, זה לא ביבי הבן אדם, זה בידוק מה שרואים עכשיו. מפלגה שאומרת ערכים, שלטון חוק, טוהר מידות, מדינה שנלחמת בשחיתות, לא מדינה שנכנעת לשחיתות. אני חושב שלא עלה בדעתנו שרמטכ"ל יקרוס ככה".

בהמשך הראיון התייחס לפרסום בחדשות 12 בסוף השבוע האחרון, לפיה קיים פגישה עם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט: "אין לי מושג למה עמית (סגל) עלה לשידור והודיע שהייתה לנו פגישה כשלא הייתה לנו פגישה, אני מחבב את גדי אייזנקוט וכמובן מכיר אותו". הוא הסביר כי: "לפני חודשיים הלכתי לשתות קפה עם חבר והוא בדיוק ישב עם גדי אז פטפטנו רבע שעה אחרי זה".

ייכנס לפוליטיקה? גדי איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)
ייכנס לפוליטיקה? גדי איזנקוט (צילום: אבשלום ששוני)

הוא שוקל להיכנס לפוליטיקה, מעניין אותך כשותף?
"אני חושב שכל אדם טוב במדינה וגדי הוא איש טוב וערכי. גדי הוא אדם טוב, אשמח לכל אדם טוב שנכנס לפוליטיקה הוא חכם".

"לקח אחד שלמדתי, זה שאני ויש עתיד לא נהיה יותר תחת אף אחד לעולם, מפני שרק על עצמנו אנחנו סומכים שנמשיך להיאבק על הערכים שלנו, על הדרך שבה אנחנו חושבים שהמדינה צריכה להתנהל, על המרכז הישראלי. אנחנו את הניסיונות האלה גמרנו", סיכם לפיד, "זו היתה טעות לשים את גנץ בראשות כחול לבן", טען עוד, "אין אדם אחד שחושב שביבי נתניהו יקיים את הרוטציה, זה לא יקרה".