"פגעו בעמוד השדרה של הדמוקרטיה": היועץ האסטרטגי יוסי לוי, הסביר היום (רביעי) לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף" ב-103FM את משמעות תוצאות הסקר שפורסמו בתחנה, המעידות על מגמת התחזקות בגוש הימין וכן 41 מנדטים למפלגת הליכוד בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, במהלך השיחה תקף את התנהלותו של יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפים, ח"כ בני גנץ, עליו אמר כי "הוא שבר את כללי הדמוקרטיה. נתניהו, בעזרתם האדיבה של גנץ ואשכנזי, ניפץ את האלטרנטיבה השלטונית ופגע בעמוד השדרה של הדמוקרטיה - הושיבו אותה על כסא גלגלים".

אני מניחה ששמעת על הסקר שלנו הבוקר של 'פאנלס פוליטיקס', בתוכנית 'שבע-תשע', ממנו עולים שני דברים: גוש הימין צומח ל-67, הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו בראשו מקבלים עכשיו 41 מנדטים. זו מגמה שמלווה את הסיפור תקופה. 
"כל הזמן יורדים על גנץ, מה רוצים ממנו? אני אחדד את הנקודה הזו: הוא שבר פה את כללי הדמוקרטיה. היא לא יכולה להתקיים בלי חלופה שלטונית אמיתית ומעשית. אם אין חלופה שלטונית, אין דמוקרטיה אמיתית. אם החלופה השלטונית היא תאורטית ולא מעשית, אז אין דמוקרטיה, וזה בעצם מה שהוא עשה. לכן, ה-67 מנדטים לא מפתיעים, העובדה היא שהליכוד עם 41 מנדטים, לא מפתיעה. גנץ בעצם ניפץ לרסיסים גם את המפלגה שהוא עמד בראשה וגם את המחנה שהוא עמד בראשו".

אנחנו רואים שיש עתיד מקבלת היום 14 מנדטים וכחול לבן כבר 12 מנדטים.
"אבל זה חסר חשיבות, מה זה משנה? אף אחד מהם לא יכול להרכיב ממשלה. עצם זה שנתניהו, בעזרתו האדיבה של גנץ ואשכנזי, ניפצו את האלטרנטיבה השלטונית, הם פגעו בעמוד השדרה של הדמוקרטיה והושיבו אותה בכיסא גלגלים, לכן הנתונים האלה ממש לא מפתיעים. ברגע שהיה מנהיג בעל שיעור קומה שהיה מתייצב מול נתניהו, אפילו מראשי הממשלה האחרונים שלא היו סופרסטארים גדולים כמו אהוד אולמרט ואהוד ברק, הוא יכול היה לתת פייט.

ברגע שהמחנה מפורר ויש שם באופוזיציה ארבעה ראשים: יאיר לפיד, יאיר גולן, אביגדור ליברמן ובוגי יעלון, כלומר אין מנהיג אחד, כמו לימין - דרך אגב אני לא אוהב את החלוקה הזו לימין ושמאל כי בוגי וליברמן הם ממש לא שמאל, אבל יש מחנה שמגובש סביב מנהיג והמחנה השני, שהיה מפורט קודם, הפך לרסיסים ולאבק של מחנה".

42% סבורים שתפרו תיק לראש הממשלה, וזה נתון מדהים. כמה זה הפתיע אותך?
"זה ממש לא הפתיע אותי. השפה וההוויה יוצרים את התודעה. ברגע שחוזרים על אותו משפט במגוון כלי תקשורת, הדברים מחלחלים. זה בדיוק כמו סיפור החמגשיות, ארוחות שף ב-350 אלף שקל. אותו דבר כמו שהוא אמר בבית המשפט, שמעולם לא העמידו אדם לדין בגלל סיקור אוהד. לא מדובר כאן על סיקור חיובי, הוא אומר: 'המציאו לכבוד נתניהו עבירת שוחד חדשה שנקראת סיקור חיובי', אבל לא זה העניין בתיק 4000, העניין הוא השוחד של המיליארד שקל שהוא נותן לאלוביץ', וזה לא סיקור חיובי, זה כדי לשלוט באתר. גילת בנט לא זכתה לסיקור חיובי באתר, היא זכתה לסיקור שלילי מאוד. האתר הזה לא נתן סיקור שלילי לזהבה גלאון ואיימן עודה, להיפך, הוא נתן את הסיקור השלילי לאנשים בימין שנחשבים לאויבים של נתניהו מבית".

כלומר, כמה שיטפטפו יותר, זה יחדור יותר, וזאת האסטרטגיה של נתניהו וזה עובד.
"חד משמעית. יש כאן בן אדם שהוא גאון ביצירת תודעה, והוא מנצל את התעמולה הזו ואת השליטה בכלי תקשורת, כשמרבית התקשורת משתפת איתו פעולה כמובן".