אחרי השרה מירי רגב, חזית נוספת נפתחת נגד גנץ: ראש עיריית ירושלים לשעבר וחבר הכנסת ניר ברקת, שנשאר מחוץ לממשלת האחדות, התראיין הערב (שבת) לתוכנית "המטה המרכזי" ב"קשת 13" ומתח ביקורת על כישוריו של יו"ר כחול לבן בני גנץ: "אין לו את הניסיון הכלכלי, ההסתכלות הבינלאומית והפרספקטיבה הרחבה שנדרשת כדי להיות ראש ממשלה. לשמחתי הרבה בנימין נתניהו ממשיך להוביל את המדינה. אני מחויב כמו כל הליכוד להסכם, אבל מקווה שבשנה וחצי הקרובות יהיה איזשהו שינוי".

"אני לא בחרתי בגנץ", אמר ברקת והוסיף: "בקמפיין הבחירות טענתי כמו חבריי לליכוד שאין לו את הכישורים והניסיון, ודעתי לא השתנתה. יש אילוצים פוליטיים ואני שמח שיש אחדות, אבל דעתי לא השתנתה".

לאחר מכן התייחס חבר הכנסת למשבר הקורונה ולמשבר הכלכלי שנוצר בעקבותיו ותקף את התנהלותו של משרד האוצר: "ראיתי במשבר הקורונה הזדמנות והצגתי תוכנית לאיך להתמודד עם צונאמי כזה. האוצר בחר אחרת, הם שמו תוכניות שהן בדיחה, פשוט בדיחה. האירוע הזה גדול על הפקידות באוצר, הם לא מבינים את גודל האירוע. במקום לתת סיוע ישיר הם נתנו סיוע דרך הבנקים, וכתוצאה מכך המשק שלנו בסכנה גדולה מאוד".

ניר ברקת בכניסה לבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)
ניר ברקת בכניסה לבית המשפט (צילום: מרק ישראל סלם)

"אני קורא לישראל כ"ץ לפרק ולבנות מחדש את אגף התקציבים, רובם שם מעולם לא לקחו הלוואה, לא העסיקו או פיטרו אנשים. אני חושב שיש לו הזדמנות פז לנצל את המשבר הגדול", אמר ברקת והוסיף: "התוכנית היא הזויה, לתת תמריצים לעסקים שיקלטו עובדים זו טעות. אם יש עובד שאני לא צריך, גם אם תיתן לי עליו כסף, מה אני אעשה איתו? הוא לא יהפוך לעובד יעיל. אני לא מבקר את כ"ץ, הוא רק נכנס לתפקיד. אני מציע לו מה לעשות. משרד האוצר זה אגף שכל הזמן תומך ברפורמות, חוץ מברפורמה על עצמו. רובם אנשים צעירים שבאו ישר מהאוניברסיטה, הם אנשים טובים, אבל אין להם את הניסיון שנדרש", אמר.

באשר ליחסיו עם ראש הממשלה נתניהו ולעובדה שבחר לתמוך בו ביום שהחל משפטו אמר חבר הכנסת: "אני עובד עם נתניהו כ-12 שנה, היחסים טובים. החלטתי שביום מהקשים בחייו אני אעמוד לצדו ואתמוך בראש התנועה שלי. הוא דיבר מדם ליבו, הוא הטיח טענות קשות מאוד שצריכות להיבדק. אין מערכת מושלמת, המשטרה, הפרקליטות, צריך לחקור".