על רקע הפרסומים בעניין חקירת עובדות מעון ראש הממשלה בחשד כי העידו עדות שקר לטובת שרה נתניהו, ל"מעריב" נודע על פרשייה חמורה, הקשורה באותו מעון ומטרידה את שלוותם של גורמים לא מעטים בחודשים האחרונים: אב מעון ראש הממשלה אפי אזולאי נפסל לאחרונה לשרת בתוך מעון ראש הממשלה בידי שירות הביטחון הכללי. 

לא ברור אם אזולאי נפל בבדיקת הפוליגרף, נכשל בבדיקת הביטחון התקופתית או נחשד בעניין אחר כלשהו. כך או אחרת, הסיווג הביטחוני שלו נשלל והוא אמור היה, לדרישת השב"כ, לעזוב את עבודתו במתחם הרגיש ביותר במדינה. נחשו מה? אזולאי ממשיך בעבודתו כרגיל, וביתר שאת. אתמול הוא היה בין הנחקרים בפרשת עדויות השקר.

אזולאי נחשב מקורב במיוחד לגברת נתניהו. לאחר שהגיעה ההודעה מהשב"כ, שאזולאי ייאלץ לעזוב את המעון, החלו לחפש עבורו ג'וב מקביל במצודת זאב. אולם בינתיים התערב מי שהתערב ואזולאי נשאר במעון ראש הממשלה, אף שהדבר קורה בניגוד מוחלט לחוות דעתו של השב"כ ובניגוד להוראות הביטחון.

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מי אמור לטפל בבעיה כזו? אולי קצין הביטחון הראשי של משרד ראש הממשלה? מתברר שהאיש, אלון חליוה שמו, מקורב אף הוא (יש האומרים מקורב מאוד) לגברת נתניהו. אזולאי, חליוה, ואיתם גם מנכ"ל המשרד רונן פרץ ואשת הכספים דרורית שטיינמץ, הם המעוזים של המשפחה במשרד ומנהלים אותו דה־פאקטו. 

במצב הדברים הנוכחי כמעט לא נותרו שומרי סף במשרד ראש הממשלה, מה שמאפשר לאזולאי להמשיך בתפקידו כרגיל. גורמים הבקיאים במתרחש במעון אמרו ל"מעריב" כי "רק ראש הממשלה בעצמו יכול להכשיר המשך העסקה בתוך המעון של אדם שהשב"כ פסל".

אגב, האירוע מזכיר אירוע דומה, שעליו דווח בזמנו ב"מעריב", כשאחד השפים, שהועסק כשף הבית במעון ראש הממשלה, לא עבר את הבדיקה הביטחונית של השב"כ (מדובר היה בבעיה הקשורה לבת זוגו). גם במקרה ההוא סירב מי שסירב לוותר על שירותיו של השף והוא בישל במבנה סמוך למעון בבלפור, עד שהסיווג הביטחוני שלו חזר לקדמותו והוא נותר בתפקידו כשף הקבוע של המעון לאורך שנים ארוכות.

חקירת עדויות השקר הייתה אתמול שיחת היום בקרב עובדי מעון ראש הממשלה ומשרד ראש הממשלה. ככל הנראה, גם אפי אזולאי נחקר בפרשה. ראש הממשלה מיהר לצייץ מחדש את הודעת עורך הדין יוסי כהן, בזו הלשון: "בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה את החקירות העברייניות שניהלו במשטרה נגדו בחסות היועץ מנדלבליט. למחרת השמיעו בכירים במשטרה בחדשות 12 איום על ראש הממשלה שהם יתפרו לו תיק נוסף אם ימשיך לבקר אותם. היום הם מימשו את האיום".

בתגובה הזו אין מילה אחת אמת. ראש הממשלה לא חשף דבר, אלא רק הטיח ברשויות האכיפה מצבור של האשמות מופרכות וחסרות ביסוס כלשהו. לידיעת נתניהו, כל תיקיך התחילו ללא צורך במעורבות מערכתית כלשהי: תיק 4000 החל בחקירה של הרשות לניירות ערך נגד בזק. תיק 1000 החל כיוון שחברך הטוב ביותר ארנון מילצ'ן החליט לספר את האמת. תיק 2000 נולד כי הורית לראש הסגל שלך להקליט את המפגשים המושחתים לכאורה עם ארנון מוזס. 

אותו הדבר בדיוק קורה עכשיו: החקירה הנוכחית החלה משום שאחת מעובדות מעון ראש הממשלה פנתה ליועצת המשפטית שלומית ברנע, והתוודתה בפניה כי עדותה במסגרת תביעתה של עובדת המעון שירה רבן הייתה עדות שקר. במצב כזה נאלצה ברנע להעביר את החומר למשרד המשפטים, שנאלץ לפתוח בחקירה. זו האמת היחידה, מר נתניהו.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "משרד ראש הממשלה אינו מתייחס לסיווג ביטחוני של עובדים בכלי התקשורת". מהשב"כ נמסר: "איננו מתייחסים לנושאים הנוגעים להתאמה ביטחונית". אזולאי לא הגיב לפנייתנו.