מסר מהמפרץ: שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנוואר גרגש, התייחס היום ׁ(שני) להצהרות הסיפוח הישראליות, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כל צעד חד צדדי של ישראל לסיפוח חלקים מהגדה המערבית יהווה מפלה רצינית לתהליך השלום במזרח התיכון".

לדבריו, "השיח הישראלי על סיפוח אדמות פלסטיניות צריך להיפסק. כל מהלך ישראלי חד-צדדי יערער את ההגדרה העצמית של הפלסטינים ויהווה דחייה של הקונצנזוס הבינלאומי והערבי ביחס ליציבות ושלום". 

נתניהו אמר בדיוני הקבינט לאחרונה כי הסיפוח ייצא לדרך ב-1 ביולי. ואולם, אתמול פרסמנו כי למרות הכרזות ראש הממשלה, צה"ל לא קיבל עד עכשיו דרישה להכנת נייר עמדה או מסמך בנושא העוסק במשמעויות בשטח לפעולות הנדרשות על מנת לספח שטחים.

אבו מאזן. הפסיק את התיאום הביטחוני (צילום: רויטרס)
אבו מאזן. הפסיק את התיאום הביטחוני (צילום: רויטרס)

למעשה, עד כה לא התקיימו בנושא דיונים משמעותיים בין הדרג המדיני לדרג הצבאי, וצה"ל לא קיבל לוחות זמנים, שרטוטים, מפות ותרגום ברור לכוונת הדרג המדיני בעניין סיפוח שטחים.

בארה"ב חוששים מהשלכות המהלך הצפוי, מה שהביא את שגרירות ארצות הברית בישראל לפרסם אזהרת מסע ליהודה ושומרון ולרצועת עזה ביום חמישי האחרון. "השגרירות מייעצת לאזרחים המתגוררים או שוקלים לנסוע לגדה המערבית ולעזה לשמור על ערנות גבוהה ולנקוט בצעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם", נמסר בהודעת השגרירות.

כזכור, לפני כשבועיים, על רקע איומי הסיפוח, הודיע יו"ר רשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי ההסכמים בין הרשות הפלסטינית לישראל וארה"ב מבוטלים, כולל התיאום הביטחוני.