יו"ר ימינה נפתלי בנט פרסם היום (שלישי) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו הציג איך לדבריו ממשלת ישראל הצליחה להחריב את פרויקט מכון וייצמן לביצוע 60,000 בדיקות: "כפי שאתם כבר יודעים, יש שתי חלופות להתמודד עם גל קורונה שני: חלופה א׳ ״פטיש״—סגירה מחדש של מערכת החינוך, עסקים. מסיבות עיתונאים וכו׳—יעיל, אך משמיד פרנסה של מיליוני ישראלים. חלופה ב׳ ״פינצטה״ - ממשיכים להפעיל כלכלה (כמעט) כרגיל, אך מאתרים, ״שולפים״ ומבודדים את נשאי הנגיף באופן יומיומי, וכך קוטעים את שרשראות ההדבקה, ומונעים אובדן שליטה.

לדבריו, "תנאי יסוד למימוש תפיסת ה״פינצטה״—ביצוע הרבה בדיקות בכל יום. כ50,000 ביום. ‏במחוז וואן (עם כ11מיליון תושבים—דומה לישראל) ביצעו חצי מיליון בכל יום. צריך הרבה בדיקות, מהירות, ואמינות. ‏זה אפשרי. אך בשביל זה צריך לעבוד. ‏צריך להגדיל קיבולת בדיקות ופיענוח".

לאחר מכן שיתף בנט כי "שני מדענים ממכון וייצמן, הפרופסורים עידו עמית וערן אלינב החליטו להירתם למשימה הלאומית. הם הסבו רובוט מיוחד במכון, וביצעו מספר פריצות דרך, כך שכל רובוט כזה מסוגל לפענח כ15,000 בדיקות ביום, ברמת אמינות גבוהה מאד. כאלה רובוטים יש 7-8 בישראל. אז מספיק 5 רובוטים כאלו בשביל להגיע ל75,000 בדיקות ביום. ‏נשמע מושלם? אז זהו. ‏פקידים במשרד הבריאות עשו הכל כדי לחבל, להקשות ולתקוע מקלות בגלגלים. ‏בתחילה סירבו לאשר למכון וייצמן גישה לנגיף, אח״כ מיררו חייהם בעוד דרישות הזויות, לכלכו עליהם בתקשורת".

השר לשעבר התייחס לפעולות משרדו: "לאורך כל הדרך, ממשרד הביטחון סייעתי להם להתגבר על הקשיים. ‏אפשרנו ליטול דגימות מחיילים,
‏סייענו להם בציוד, במשאבים, ועוד. ‏ירדתי למכון מספר פעמים. ‏כל מה שהיה צריך ממשרד הבריאות הוא אישור. כן. רק אישור. אפילו חיברתי להם את אנשי סיירת מטכ״ל, הבאתי לשם את מנכ״ל המשרד שלי וגם את כל הגורמים בצה״ל. ‏אבל בלי אישור משרד הבריאות, הכל תקוע.

"‏ישראל איבדה אפשרות לבצע 60,000 בדיקות ביום, ‏ועדיין עושה כמה אלפים בודדים, באיחור ניכר, בחוסר דיוק, ‏חולים ממתינים ימים ארוכים בבית. וכאן אנחנו נמצאים. זו רשלנות, עצלנות, קיבעון".

בסיום דבריו פנה לראש הממשלה בנימן נתניהו: "אני קורא לראש הממשלה, להפעיל את כוחו, להעיר מחדש את הפרויקט, לפקוד על משרד הבריאות להתנפל מחדש על הפרויקט. זה אפשרי! זה בדיוק תפקיד דרג מדיני. החלופה של לסגור מחדש עסקים היא רשלנות קיצונית. אתם הממשלה, תמשלו".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדבריו של בנט: "יש סיפורים שגם אם חוזרים עליהם 60,000 פעם לא הופכים למציאות. מישהו מעלה על דעתו שהיינו מוותרים על אופציה כזאת אם היא הייתה אמינה? לצערנו רמת התוקף של הרעיון היצירתי הזה לא עברה את הסף שניתן לסמוך עליו. עשינו ואנחנו עושים כל מאמץ להגדיל את מספר הבדיקות".

בנט הגיב בציוץ משלו: "שיהיה ברור: המטרה שלי ושל כולנו, לקראת גל קורונה אפשרי נוסף, צריכה להיות שני דברים אלו: א. למנוע מוות מיותר של אזרחי ישראל, ב. למנוע השמדה מיותרת של פרנסת מיליוני ישראלים. זה לא בשמיים. זה בידנו. יש להקים מיד מערך חירום שיאפשר לנו לפעול בפינצטה ולא בפטיש".