יום עבודה אחד מהבית? יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) מקדמת יוזמה להנהיג במשק יום עבודה אחד בשבוע מהבית. בדיון בוועדת הפנים התייחסה אתמול חיימוביץ' ליוזמה ואמרה: "כמו שאתם יודעים, אני מאמינה בפורמט של יום אחד בשבוע לעבודה מהבית כמנוע להתחלת שינוי. זה אפשרי וזה פשוט".

חיימוביץ' הודיעה במהלך הדיון כי הוועדה בראשותה תבחן את הסוגיה החקיקתית שתאפשר מודל של קיום "יום עבודה מהבית" במסגרת חוק שעות עבודה ומנוחה. "יש לנו חלון הזדמנויות מצומצם עכשיו ועלינו לנצל אותו", הוסיפה. אורי שרון, חוקר באגודה לאקולוגיה, אמר בוועדה כי "אם 15% מהעובדים יעברו לעבודה מהבית ליום אחד בשבוע, הדבר יחסוך למגזר הציבורי 850 מיליון שקל".

עבודה מהבית  (צילום: אינגאימג')
עבודה מהבית (צילום: אינגאימג')

המדען הראשי במשרד התחבורה שי סופר הוסיף כי "התועלת הניתנת להערכה היא של 80 מיליון שקל ליום עבודה. אם שמינית מהעובדים יעבדו יום מהבית, ייחסכו 1.2 מיליארד שקל. אנו עוסקים יום־יום בתחבורה חכמה, כלי רכב אוטונומיים. הכל מבורך, אבל אין כמו עבודה מהבית, שמצמצמת גם תאונות דרכים וגם סלילת כבישים. גמישות תעסוקתית תייתר את כל הפרויקטים. בסקנדינביה ובהולנד 12%־14% כבר עובדים מהבית".