השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת בתשובה להצעת דחופה לסדר היום שהגיש ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת), והתייחס לתקרית בירושלים בשבת האחרונה, בה נורה למוות איאד אלחלאק בידי שוטר מג"ב.

"אדם שתוקף שוטר, שמנסה לרצוח אותו, דמו בראשו. זה מסר חשוב שצריך להגיע מכל הבית הזה, שבא להגן על שוטרי משטרת ישראל, ערבים ויהודים כאחד", אמר אוחנה.

"בעקבות האירוע בשבת בעיר העתיקה אני מביע את השתתפותי האמיתי בצער של המשפחה. מדובר באדם מסכן. ללא ספק משפחה מסכנה. גם הארוע הזה נחקר אז אני לא חורץ דין אבל אפשר לומר בבטחון שמגיע למשפחה הזאת חיבוק. אני שולח את זה גם מכאן. אנו מתכוונים שמשטרת ישראל תבדוק את אופן הטיפוול בבעלי מוגבלויות. הזיהוי האבחון אם אפשר בשטח. ובכך למנוע הישנות של מקרים מהסוג הזה. זה יעשה במשטרה. יש כבר עבודת מטה. אני מתכוון לקדם אותה כדי שנראה כמה שפחות מקרים מהסוג הזה", הוסיף.

בהקשר של התקרית בתל השומר אמר השר: "אם אנחנו נקרא לציבור לא להתנהג באלימות אני מקווה שזה גם ייפול על אוזניים קשובות. אבל לא לנסות ולהביא לכאן את מיניאפוליס את הפרעות והפוגרומים. אני חושב שאנחנו במצב טוב יותר. אנחנו צריכים לשמור על החיים המשותפים בינינו".

את ההצעה לדיון הגיש ג'בארין בנוגע לתקרית הירי בתל השומר לפני מספר שבועות, אך הוא התייחס גם לאירוע בירושלים: "יותר מ-55 אזרחים ערבים נועדו למוות בין על ידי כוחות משטרה בין על ידי שומרים מא שנת 2000. כמעט לא הוגשו כתבי אישום. אני חושש שמערכת הטיוח תמשיך לעבוד. למה? כי הצעיר הוא צעיר ערבי.

"אני גם אומר לך השר אוחנה כשאתה אומר דמו בראשו בתהייחס לאזרח שתוקף שוטרים האמירה הזאו מאוד מסוכנת. נונתנ אור ירוק לשוטרים להמשיך בהתנהלות אלימה וקטלנית הזו. למחרת האימרה שלך נרצח הצעיר במזרח ירושלים. לא שמעתי אף אחד אומר שאל חלאק השתמש באלימות. למה הוא נרצח? כי הוא ערבי פלסטיני? כי השוטרים רואים שדמו של ערבי זול יותרך ונחות יותר? המדיניות של היד הקלה על ההדק צריכה להפסק. כולנו רואים מה שקורה בארה"ב והצעקה המוצדקת שאני מקווה שאתה מזדה אתה: אני לא יכול לנשום. גם אנחנו צועקים את אותה צעקה. לא יכולים לחיות עם המדינות הזו של היד הקלה על ההדק ועם האבידות בחיים שאנו משלמים וכנראה נמשיך לשלם אם המציאות לא תשתנה".