התפקיד הבא של מאיר בן שבת? על פי בכירים במערכת הפוליטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לקדם את מינויו של ראש המועצה לביטחון לאומי (מל”ל) לתפקיד ראש השב”כ הבא. הקדנציה בת חמש השנים של ראש השב”כ הנוכחי, נדב ארגמן, תסתיים בשנת 2021, ומקורבי ראש הממשלה מעידים שהוא התבטא בשיחות סגורות כי “בן שבת עתיד להחליף את ארגמן בתפקיד”. 

מאיר בן שבת, שמכהן בתפקיד ראש המל”ל החל מאוגוסט 2017, נחשב למאוד מקורב לנתניהו ולמוציא ולמביא בסביבתו בכל סוגיות החוץ והביטחון. הוא לוקח חלק פעיל ואף מרכזי במשימות הכי רגישות וחשובות שנמצאות על סדר היום הציבורי, המדיני והפוליטי. ראש המל”ל הינו שותף בכיר בכל הדיונים וההחלטות בנושא הקורונה. בן שבת הוא גם אחד מחברי הצוות המצומצם שמנהל שיח עם האמריקאים סביב תוכנית השלום של הנשיא טראמפ ("עסקת המאה") והכנת המפות לקראת החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.

בגזרה המדינית, בן שבת מתווך בין נתניהו לבין ממשלי פוטין ברוסיה וטראמפ בארה”ב. כמו כן, ראש המל”ל מנהל מטעם ממשלת ישראל את ניסיון ההסדרה עם ארגון הטרור חמאס, וזאת רשימה חלקית בלבד של תחומי עיסוקו. יצוין כי ב־13 באוגוסט 2017 בירך נתניהו את בן שבת לקראת כניסתו לתפקיד כיו”ר המל”ל וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: “בעוד יומיים יתחיל מאיר בן שבת את תפקידו כראש המועצה לביטחון לאומי. למאיר יש ניסיון רב בשב”כ בהגנה על ביטחון ישראל, כולל בתפקידו האחרון כראש מרחב דרום”.

מאיר בן שבת התגייס לשב”כ מיד אחרי שחרורו מצה”ל בשנת 1989. הוא שימש במגוון תפקידי מטה ופיקוד של השב”כ. ב־1992 קיבל צל”ש מראש הארגון דאז, יעקב פרי, על הישג מודיעיני. בתפקידיו עסק בעיקר בהתמודדות נגד חמאס ברצועת עזה, ואף פיקד, בין היתר, על פעילות השב”כ במבצע עופרת יצוקה בשנת 2009. במהלך שירותו בשב”כ שימש ראש אגף הסייבר, ראש האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות וראש המרחב הדרומי. זה כמה שנים שבמערכת הביטחון קיימת הערכה כי בן שבת שואף לחזור לארגון שבו צמח, הפעם – בתור הבוס.