ראיון שערך בנו של ראש ממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, לעיתונאיות יערה זרד וד"ר לימור סמימיאן, באפליקציית "זום", התפרסם היום (שבת) ברשת. במהלך הראיון התייחס נתניהו הצעיר לסיפוח בקעת הירדן שצפוי להתרחש בעוד כחודש, ואמר: "אני חושב שהריבונות זה עכשיו או אף פעם".

"לא היה לנו ממשל כל כך אוהד למדיניות הישראלית וכנראה שגם לא יהיה" המשיך נתניהו, "הימין צריך ללמוד מהטעויות של 1992 ו-1999. ב-92' שמיר, שהיה בין ראשי הממשלה היותר אידאולוגיים ימניים שהיו פה, השתתף בוועידת מדריד, למרות שהיא הייתה בעיקר דיבורים ולא דובר שם על וויתורים מעשיים. הימין חשש מההסכם, ואז רבין עלה לשלטון, הקים את הרשות הפלסטינית, קידם את הסכם אוסלו, ואפשר למחבלים מטוניס להיכנס לישראל".

"דבר דומה קרה ב-99' כשברק הסכים לחזור לקווי 67' עד הסנטימטר האחרון, ואפילו הסכים שהכותל יהיה בפלסטין. בסוף זה לא קרה, אבל לא בגלל ברק אלא בגלל שערפאת הציל אותנו. אלוהים הקשיח את לבו ולא אפשר לו לחתום על זה וזה מה שהציל אותנו", הוסיף נתניהו הצעיר.

הראיון עם יאיר נתניהו. צילום מסך
הראיון עם יאיר נתניהו. צילום מסך

"יש פה יותר רעש תקשורתי מאשר בציבוריות הישראלית" הסביר נתניהו על סיקור הסיפוח מנקודת מבטו, "אם לוקחים את 58 המנדטים שהצביעו לימין, כנראה שזה היה יותר אבל זה יצא 58 אחרי הטיפול של ועדת הבחירות, ונעשה סקר מתוך הגוש הזה כמה בעד הסיפוח, סביר להניח שמעל 90% היו תומכים".

נתניהו הצעיר הוסיף לתקוף את התקשורת ואמר: "אנחנו גם צריכים להבין בעד מה ערוץ 12 ובעד מה ערוץ 12. ברגע שערוץ 12 אתמול עושים כתבה על מה יקרה אחרי התוכנית הזו לאיתמר ויצהר, שזה יישובים שאני מאוד אוהב וגם ביקרתי בהם. ערוץ 12 ושאר התקשורת לא רוצים לטובת ההתיישבות וכשהם מקדמים משהו, אנחנו צריכים ללכת לכיוון השני".

בהמשך, התייחס גם למהלך מנקודת מבטן של מדינות העולם, ואמר כי "לאירופה המערבית יש אובססיה ללאומיות הפלסטינית. זה לא קשור אלינו, זה בגלל ההיסטוריה שלהם. לכן אבא שלי דאג לפתח יחסים עים מדינות באפריקה ודרום אמריקה. היחסים עם ברזיל הם הטובים ביותר שהיו אי פעם, וכך גם עם הודו ורוסיה של פוטין".